سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب هیأت وزیران صورت گرفت؛

اختصاص مبلغ 82 میلیارد ریال به استانداری هرمزگان

مبلغ هشتاد و دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل در اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مبلغ هشتاد و دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

متن مصوبه به شرح ذیل است :

1. مبلغ هشتاد و دو میلیارد و پانصد میلیون (82،500،000،000) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور ، موضوع بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه، برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری هرمزگان قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

2. مبلغ سی و هشت میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون (38،150،000،000) ریال تهسیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل به شرح جدول زیر به آسیب دیدگان ناشی از سیل و طوفان استان هرمزگان با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.

 
طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال ( سه سال دوران مشارکت مدنی و دوازده سال دوران مشارکت اقساطی ) می باشد . بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع دریافت این تهسیلات نخواهد بود.

 
3. معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تهسیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانکی های عامل در وصول مطالباتشان نیست .
4. استانداری هرمزگان موظف است ضمن نظارت بر اجرای این تصویب نامه ، گزارش عملکرد اعتبارات مذکور را هر سه ماه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال کند.
 
جدول میزان اعتبارات اختصاص یافته از اینجا قابل مشاهده است.
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبه را در تاریخ 9/10/1393 برای اجرا به وزارتخانه های کشور ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی ابلاغ کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.