سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

13 مسیحی مصری در شهر سرت لیبی ربوده شدند

13 کارگر مسیحی مصری در شهر سرت لیبی توسط داعش ربوده شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق اعلام خبرگزاری رسمی مصر، 13 کارگر مسیحی مصری در شهر سرت لیبی از سوی داعش ربوده شدند.

این خبرگزاری امروز شنبه از مالک شریف از اهالی رسانه لیبی نقل کرد که گفته: نیروهای مسلح داعش 13 کارگر مصری مسیحی را در شهر سرت لیبی که هم اکنون تحت تسلط نیروهای فجر لیبی است پس از ربایش 7 تن دیگر در همین شهر در هفته گذشته ربودند.

گفتنی است، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در نوار ضبط شده‌ای در ابتدای ماه نوامبر از گسترده کردن فعالیت خود درعربستان و یمن تا مصر و لیبی و الجزائر خبر داده بود.

درلیبی گروه "النصره" که ازگروه رادیکالی محسوب می‌گردد در ماه ژوئن از طریق حساب منسوب به این گروه در توئیتراعلام کرده بود که با داعش بیعت کرده است.

از این گروه اطلاعات زیادی در دست نیست، اما پیشتر اتباع آمریکایی را در پاسخ به دستگیری یکی از افرادی که در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در 11 سپتامبر 2012 دست داشت، تهدید کرده بود.

در همین رابطه مجدی ملک فعال مسیحی و عضو کمیته حل و فصل اختلافات در استان منیا اعلام کرد: افراد مسلح وابسته به گروه فجر لیبی به خانه ای در شهر سرت لیبی حمله و 13 کارگر مسیحی را ربودند که همگی آنها از شهر سمالوط استان منیا مصر بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: 10 تن از مسیحیان دیگر نیز پس از این اقدام پابه فرار گذاشتند.

وی همچنین اعلام کرد که تعداد افراد ربوده شده مسیحی در لیبی از شهر سمالوط در استان منیا به 20 تن در کمتر از یک هفته رسیده است.

مجدی افزود؛ افرادی که موفق به فرار شدند در تماس تلفنی اعلام کردند که این ربایش در ساعت 7 صبح امروز شنبه رخ داده است.

گفتنی است، هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی وزارت خارجه مصر درباره این واقعه صورت نپذیرفته و همچنین هیچ واکنشی نیز از سوی نیروهای فجر لیبی درباره این خبر انجام نگرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بین الملل ، مسیحی ، لیبی ، کارگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.