سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه چیز درباره‌ "فارنژیت"

عفونت لوزه در پی عکس العمل‌ حلق به مواد غذایی یا استثنایی بیماری زا ایجاد می‌شود.

دکتر مهدی خواجوی‌ متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فارنژیت از جمله بیماری‌های عفونی و التهابی حلق یا گلو است که به علت ویروس‌‌ها، باکتری‌ها، عوامل تحریکی مثل آلودگی و خشکی هوا تشکیل می‌شود همچنین بازگشت اسید معده به حلق باعث سوزش آن شده و التهاب ایجاد می‌کند.

 وی در ادامه افزود: دیواره مخاطی حلق تشکیل شده است از بافت عضلانی و بافت‌ لنفاوی که لوزه نامیده می شود. کار آن ایجاد گلبول‌های سفید بوده که نقش دفاعی دارد لذا نسبت به مواد غذایی یا مواد استثشاقی‌ که از حلق رد شده‌ و بیماری زا باشد عکس العمل‌ نشان می‌دهد و در نهایت با عفونت لوزه همراه است.
برخی عفونت‌ها بسته به نوع آنها از بافت لوزه به بافت‌های زیرین انتشار می‌یابند و موجب عفونت‌عمقی گردن می‌شوند .

دکتر خواجوی‌ اظهار داشت: باکتری هایی نظیر استارفوکس  اگر درمان نگردند‌، روی بافت هم بند اثر گذاشته‌ و رماتیسم‌ مفصلی و قلبی و یا عفونت دیفتری‌ را ایجاد می‌کنند.

 خواجوی با اشاره به علائم‌ این بیماری اشاره داشت: گلو درد،‌ بلع دردناک‌، تب و برجسته‌شدن‌ غدد لنفوانی‌ گردن از نشانه‌های بروز فارنژیت‌ است.

وی در پایان‌ توصیه داشت: رعایت بهداشت فردی و محیط، دوری از هرگونه‌ آلودگی و مواد محرک،‌ هوای استنشاقی سالم، بهداشت مواد خوراکی‌ و دوری از تماس مستقیم با افرادی که دچار عفونت‌ هستند از مواردی است که برای پیشگیری‌ و درمان فارنژیت‌ باید توجه ویژه‌ای به آن شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.