سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش 25 درصدی بودجه سازمان محیط ‌زیست/ این بودجه جوابگوی مسئولیت‌های سازمان نیست

معاون توسعه حقوقی سازمان محیط ‌زیست کشور با اعلام اینکه بودجه سازمان در سال 93 تنها 12 درصد از بودجه کل کشور بود، گفت: بودجه سال 94 سازمان محیط ‌زیست کشور 25 درصد افزایش یافته است.

 محمد مجابی معاون توسعه حقوقی سازمان محیط ‌زیست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مسئولیت‌های متعدد سازمان محیط ‌زیست در حوزه‌های گوناگون که برآمده از قوانین است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون موظف به نظارت بر قوانین حفاظت و بهسازی، قانون صید و کشتار، قانون مدیریت پسماند، مسائل حفاظتی و مسائل مربوط به تحقیقات و آموزش است.

وی با تأکید بر این که اعتبارات موجود در سازمان محیط ‌زیست جوابگوی تمام فعالیت‌های یاد شده نیست، بیان داشت: اعتبارات سازمان محیط ‌زیست کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بودجه فعلی بسیار کم است.

مجابی افزود: بودجه سازمان محیط ‌زیست کشور در سال 93 تنها 12 درصد از بودجه کل کشور بوده است و به طور حتم این میزان بودجه برای اجرای مسئولیت‌های مطرح شده بعید به نظر می‌رسد.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به بحث‌های مطرح شده در زمینه محیط زیست در دولت یازدهم، تصریح کرد: با توجه به عنایت رئیس‌جمهور و الویت قرار گرفتن محیط زیست در دولت یازدهم بودجه سال 94 محیط زیست 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگر این افزایش بودجه نسبت به سایر دستگاه‌ها قابل توجه نیست اما با توجه به سیاست انقباضی بودجه این عدد قابل قبول است ولی با توجه به این که سازمان محیط زیست مسئولیت‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون دارد نیازمند حمایت بیشتر است تا بتواند تکالیف قانونی خود را به درستی انجام دهد.

معاون توسعه حقوقی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به افزایش ردیف‌های بودجه سازمان محیط زیست، گفت: در حوزه‌های تملک و دارایی، بررسی حفاظت محیط زیست انسانی، پایش فراگیر محیط زیست، مطالعه جامعه مدیریت مقابله با ریزگردها و پدیده گردوغبار افزایش بودجه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همین‌طور در حوزه‌های طبیعی تنوع زیستی در سطح زیست بوم‌ها، گونه‌های جانوری، حفاظت و پایش رودخانه‌ها و تالاب‌های در معرض خطر و در حوزه‌های عمومی‌تر از جمله ایجاد نظام جامعه آمار و اطلاعات زیست‌محیطی افزایش ردیف بودجه صورت گرفته است.

مجابی با تأکید بر این که در بودجه 94 به 5 تالاب و دریاچه به صورت ویژه توجه شده است، بیان داشت: در بودجه سال 94 سازمان محیط زیست در ردیف‌های بودجه در جهت حفاظت و احیای تالاب انزلی، مطالعه و حفاظت و احیای دریاچه‌های استان فارس و همین‌طور مطالعه در مورد تالاب‌ هامون اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: با احتساب تمام تملک‌ها و دارایی سازمان محیط زیست بودجه در نظر گرفته شده برای این سازمان در سال 94، 120 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.