سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پشتیبانی قاطع" ماموریت 435 نظامی اسپانیایی در "افغانستان"

وزارت کشور اسپانیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 435 نظامی این کشور به طور رسمی از اول ژانویه (امروز - پنجشنبه) در ماموریت جدید ناتو در افغانستان که تا پایان سال 2015 ادامه خواهد داشت ، فعالیت می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ،وزارت دفاع اسپانیا در بیانیه خود افزود:این ماموریت که 'پشتیبانی قاطع ' نام دارد واگذاری اموری که تاکنون انجام شده از سوی نیروهای بین المللی کمک برای امنیت (ISAF )، به نیروهای جدید در حمایت از دولت افغانستان است .

این در حالی است که ماموریت جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) در افغانستان پس از 13 سال، روز یکشنبه گذشته طی مراسمی رسمی در کابل پایتخت افغانستان به پایان رسید.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا آمده : هدف از این ماموریت ، ارائه آموزش ، مشاوره و کمک به نهادهای امنیتی افغانستان تا وقتی که افغان ها بتوانند قادر به بر عهده گرفتن وظایف کامل خود بدون حمایت بین المللی باشند ، می باشد .

به گفته دولت اسپانیا در مرحله نخست ، نیروهای ناتو هنوز در مناطق مختلف افغانستان حضور خواهند داشت و پس از آن حضور آنها به شهر کابل محدود و تلاش آنها بر سر حمایت از موسسات در سطح ملی متمرکز خواهد شد .

در این راستا ، اسپانیا حضور خود در ستاد مرکزی ماموریت در کابل را حفظ خواهد نمود. افزون بر این ، تا اواخر سال 2015 و در چارچوب مرحله نخست یک گروه از نظامیان را در استان هرات مستقر خواهد کرد .

وزارت دفاع اسپانیا افزود : نیروهای اسپانیایی با همکاری نیروهای ایتالیایی ، خدمات خود را برای حفظ فعالیت فرودگاه بین المللی هرات ادامه خواهند داد و در پایان سال 2015 ، این وظایف را به مقامات افغان واگذار می کنند.

با گذشت سال ها از حضور نیروهای خارجی در افغانستان که نتوانست ثبات و آرامش را به این کشور بازگرداند و حتی سبب افزایش چند برابری تولید مواد مخدر شد، نیروهای غربی ماموریت خوذ را از جنگی به پشتیبانی تغییر دادند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.