سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"افغانستان" از امروز در دست "افغان‌"هاست/ غنی: میدان جنگ نیابتی هیچ کشوری نمی‌شویم

رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم انتقال همه مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان گفت : از این پس فقط نیروهای امنیتی افغان ، صلاحیت تامین امنیت را در افغانستان برعهده دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان امروز(پنجشنبه) در این مراسم تاکید کرد: من امروز به مردم افغانستان تبریک می‌گویم که نیروهای امنیتی به اندازه‌ای توانمند شده‌اند که مسئولیت‌های امنیتی و وظیفه حفاظت از جان مردم ، خاک و حاکمیت کشور را برعهده بگیرند.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروی نظامی فقط به دست نیروهای امنیتی افغانستان است، افزود : همه مردم افغانستان ،‌ بزرگان قومی و علمای این کشور باید از نیروهای امنیتی خود حمایت کنند. امروز نیروهای امنیتی افغان آمادگی کامل برای پذیرش مسئولیت امنیتی همه مناطق کشور را دارند.

اشرف غنی ، مشکلات موجود در افغانستان را مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: برای حل این مشکلات به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه تروریسم خوب و تروریسم بد وجود ندارد تصریح کرد : همه کودکان منطقه یکسان و برابر هستند بنابراین کودکی که در یحیی خیل، استان پکتیکای افغانستان یا پیشاور پاکستان کشته می‌شود ، برای ما یکسان است.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه آینده این کشور را قربانی تصمیم‌های دیگران نخواهیم کرد، افزود: افغانستان میدان جنگ هیچ کشوری نیست و ادامه جنگ به نیابت از دیگران را در این کشور اجازه نمی دهیم.

مسئولیت کامل امنیت افغانستان از امروز برعهده نیروهای امنیتی افغان قرارگرفت و 350 هزار نیروی ارتش و پلیس ، مسئولیت امنیتی این کشور را بصورت کامل برعهده گرفتند. ماموریت جدید نیروهای ناتو که آموزش نیروهای افغان و حمایت از ارتش و پلیس افغانستان است نیز از امروز آغاز می شود و 13هزار نظامی خارجی دیگر درعملیات جنگی حضور نخواهند داشت.

غنی همچنین گفت: اگر سال قبل در چنین روزی به تحلیل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گوش می‌کردید می‌دانستید که آنها هرگز تصور رخدادهای امروز را نداشتند. اکنون آنها به این می‌اندیشند که چطور کشوری با مشکلاتی این چنین با موفقیت انتقال امنیتی و سیاسی را انجام داد.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی برای کمک به برقراری صلح در افغانستان تشکر کرد و گفت: امیدوارم این مساله درک شود که تجهیز، حمایت و تقویت نیروهای امنیتی افغان یک سرمایه‌گذاری است. اینکه شهروندان خود شما امن‌تر خواهند بود.

غنی تاکید کرد: افغانستانی باثبات، ثبات بین‌المللی و ممانعت از تهدیدهای بین‌المللی را به دنبال دارد.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.