سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه اسپانیا: پیشروی داعش در حکم یک «تهدید واقعی» برای امنیت ماست

خوزه مانوئل گارسیا-مارگالو، وزیر خارجه اسپانیا روز جمعه اعلام کرد پیشروی گروه تروریستی داعش در شمال افریقا در حکم یک « تهدید واقعی » برای امنیت ملی اسپانیاست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه اسپانیا روز جمعه اعلام کرد پیشروی گروه تروریستی داعش در شمال افریقا در حکم یک « تهدید واقعی » برای امنیت ملی اسپانیاست.

خوزه مانوئل گارسیا-مارگالو که در مصاحبه با روزنامه ال پائیس شرکت کرده بود افزود: من نگران آن هستم که داعش در شمال افریقا و بویژه لیبی که در آن پرچم‌های سیاه این گروه در چندین شهر برافراشته شده است ریشه بگیرد. خطر گسترش این وضعیت در کل شمال افریقا بسیار زیاد است و این یک تهدید واقعی برای امنیت ملی ماست.

وزیر خارجه اسپانیا موافقت خود را با این دیدگاه برناردینو لئون فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی که گفته است مناقشه لیبی راه حل نظامی ندارد و این مناقشه نیازمند گفتگو بین دو پارلمان این کشور است ابراز داشت.

مذاکره بین این دو پارلمان برای پنجم ژانویه برنامه ریزی شده است.

وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت: اگر این گفتگوها موفقیت آمیز باشد ما امیدواریم که مذاکراتی سطح بالا را در مادرید ترتیب دهیم. باید به این مناقشه مسلحانه پایان داده شود چون ادامه این وضع باعث گسترش افراط گرایی می شود.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، اسپانیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.