سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو سابق کنگره آمریکا:

توافق هسته ای با ایران قابل دستیابی است

پایگاه اینترنتی کاپیتال جورنالیست آنلاین در تحلیلی به نقل از یکی از اعضای سابق کنگره آمریکا، توافق هسته ای با ایران را قابل دستیابی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جاناتان شورمن" در تحلیلی برای این پایگاه اینترنتی نوشت: جیم اسلاتری، عضو سابق کنگره از کانزاس بعد از حضور در کنفرانسی در ماه گذشته پیش بینی کرد، توافق با ایران درباره برنامه هسته ای ایران قابل حصول است.

سفر اسلاتری، یکی از اهالی کانزاس در حالی مطرح می شود که مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران ادامه دارد و آمریکا در کنار دیگر قدرت های جهانی در ماه نوامبر در گفتگوهای وین نتوانستند به یک توافق دائمی به ایران دست یابند، اما همه طرف های مذاکره توافق کردند گفتگوها را ادامه دهند. 

اسلاتری به پایگاه اینترنتی توپه کا کاپیتال جورنال گفت، او در این کشور بود تا در کنفرانسی با عنوان مقابله با خشونت شرکت کند. وی اظهار داشت، در ایران با برخی از مقامات بلندپایه این کشور دیدار کرد. 

دیدار او از ایران در نهم و دهم ماه دسامبر صورت گرفت.

اسلاتری گفت ما در حال حاضر در زمانی دشوار و منفعت آمیز قرار داریم و من بر این باور هستم که دولت فعلی در ایران علاقه بسیار زیادی به بهبود روابط دارد. 

براساس اولین گزارش تهیه شده توسط این عضو سابق کنگره آمریکا،‌محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دیداری با اسلاتری گفته بود که او امیدوار است توافق به دست آید، ولی هشدار داده بود که این پنجره قطعا برای همیشه باز نخواهد ماند. 

اسلاتری همچنین در یک مصاحبه اظهار داشت، ایران باید اجازه دسترسی های نامحدود برای بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را بدهد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یک توافق به دست خواهد آمد. 

اسلاتری افزود: هر دو طرف باید برای دستیابی به یک توافق، حرکتی از خود نشان دهند و من فکر می کنم بتوان به توافق دست یافت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.