سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی لاوروف و کری

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا درباره بحران در اوکراین و راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به مناقشه بین اسرائیل و فلسطینیان تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است : وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا جدای از تبریک به یکدیگر به مناسبت سال نو میلادی درمورد مسائل دیگر ازجمله چگونگی حل مسالمت آمیز مناقشه اسرائیل و فلسطین ، بحران در اوکراین ، اوضاع در سوریه و روابط دوجانبه مسکو و واشنگتن گفتگو کردند.

وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در تماس تلفنی قبلی خود که روز دوشنبه انجام شد نیز درمورد روند صلح اسرائیل و فلسطین گفتگو کردند.

فلسطینیان اواسط دسامبر پیش نویس قطعنامه ای را درمورد تشکیل یک کشور فلسطینی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کردند. در نسخه نهایی این سند اعلام شد شرق بیت المقدس باید پایتخت یک کشور مستقل فلسطینی باشد و اسرائیل نیز باید تا پایان سال 2017 نیروهای خود را از کرانه باختری رود اردن خارج کند. اما این پیش نویس قطعنامه در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست رای لازم را به دست آورد.


انتهای پیام./.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.