سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 56 درصدی تیراندازیهای غافلگیرانه به پلیس آمریکا

تیراندازیهای مرگبار به پلیس آمریکا طی سال گذشته 56 درصد افزایش داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد: پلیس آمریکا طی سال گذشته آماج انتقادهای شدید به علت کشته شدن چند شهروند سیاهپوست قرار داشت اما ارقام جدید همچنین نشان دهنده افزایش تیراندازی به افسران پلیس بوده است.

گزارش صندوق ملی یادبود افسران وظیفه حاکی از مرگ 126 مامور پلیس در آمریکا در سال گذشته است که در مقایسه با 102 مورد در سال قبل از آن افزایش داشت. این روند به خصوص با افزایش شدید موارد تیراندازی به افسران پلیس همراه بود که از 32 مورد در سال 2013 به 50 مورد در سال 2014 رسید که سه مورد آخر آن در ماه دسامبر رخ داد. گرچه ارقام جدید پائین تر از متوسط 151 مورد از اینگونه وقایع طی دهه گذشته است، افزایش تلفات پلیس در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن نگرانی هایی را در مورد ارتباط این وقایع با انزجار فزاینده از پلیس در پی مرگ چند شهروند سیاهپوست طی سال گذشته مطرح ساخته است. کلا 15 افسر پلیس حین کار بر اثر حملات غافلگیرانه، شانزده تن بر اثر حوادث جاده ای و بیست و چهارتن بر اثر علل طبیعی از قبیل حملات قلبی طی ماموریت جان داده اند.

ایالت کالیفرنیا بیشترین تلفات افسران پلیس را طی سال گذشته داشت و ایالتهای تگزاس، نیویورک، فلوریدا و جرجیا در رده های بعد قرار داشتند.

کریگ فلوید رئیس بنیاد یادبود افسران وظیفه می گوید: با توجه به تعداد فزاینده حملات غافلگیرانه به ماموران پلیس این نگرانی شدت می یابد که احساسات ضد دولتی فزاینده در آمریکا منجر به حملات خشن برضد نیروهای پلیس شده است. 

انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.