دکتر محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص سامانه "1690 "اظهار داشت: کسانی که با این سامانه تماس میگیرند، ممکن است مشکلات دیگری را مانند مسائل درمانی ، نحوه رسیدگی پرستار و کمبود دارو مطرح کنند اما با توجه به بحث رسیدگی به تعرفههای پزشکی؛ دراولویت اول صرفا بررسی تعرفههای بیمارستانی و مراکز جراحی محدود مورد توجه قرار میگیرد.
وی در خصوص تعداد شکایات قابل رسیدگی ثبت شده در این سامانه اذعان داشت: تعداد شکایات محدود است و پرداخت غیرمجاز و خارج از صندوق بیمارستان توسط بیمار به پزشک در اولویت اول است.
وی با اشاره به اینکه نظارت الکترونیکی است؛ افزود: انجمنهای علمی تخصصی و بیمارستانهای خصوصی قبل از اجرای طرح در جلساتی با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی و مقامات مربوطه همکاری خود را با اجرای طرح اعلام کرده و از تاریخ پانزدهم آبان به بعد با تعرفه های غیرمنطقی و خارج از بیمارستان کاری ندارند.
به گفته دکتر خلیلی با اجرای این طرح تمامی پرداختها باید توسط مرکز جراحی محدود و بیمارستانها انجام شود و پزشک مستقیما از بیمار وجهی دریافت نکند.
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: طی مدت راه اندازی پرتال 1690، تماسها نشان داده که آن هجمه رسانهای که همیشه برای پزشکان انجام میشد، واقعی نبوده و با توجه به تعداد شکایات مطرح شده بیمار نسبت به تعداد جامعه پزشکی، افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند در مقایسه با تعداد کل اعضای جامعه ناچیز است.
انتهای خبر