سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش شهر سازی اسلامی ایرانی به دانش آموزان منطقه 7

شهردار منطقه 7 از آموزش شهرسازی اسلامی ایرانی به دانش آموزان دوره هنرستان سطح منطقه با هدف آشنایی آنان با این سبک معماری خبر داد.

رضا نگهبان شهردار منطقه 7 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار  کرد:‌ با اجرای طرح آموزشی شهر سازی اسلامی ایرانی به دانش آموزان دوره هنرستان حوزه معماری در نظر داریم که ‌آنان را با این بناها آشنا کنیم تا این  آموزش‌ها در طرح‌های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای  این طرح در تمامی هنرستان‌های سطح منطقه افزود: ایجاد این سوال در ذهن دانش آموزان که چرا عمر ساختمان‌ها در ایران کم است و ترغیب و آشنایی آن‌ها با معماری اسلامی ایرانی یکی دیگر از اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

نگهبان در ادامه افزود: با توجه به آن که هنرمندان، معماران، شهرسازان در سراسر جهان برای مدرن کردن فضاهای شهری تلاش می‌کنند اما هنوز نمی‌توانند بدون توجه به سبک معماری اسلامی ایرانی قدم از قدم بردارند.
 
وی عنوان کرد:‌ فضای آرامش بخش، دل بخش و معنوی این بناهای اسلامی ایرانی و استفاده از رنگ‌های مشابه آبی و سبز اماکن اغلب معماران، هنرمندان را در سراسر جهان به سوی خود جلب و آن‌ها را وادار به تقلید از هنر و سبک معماری اسلامی می‌کند.
 
نگهبان با اشاره به این که معماری  اسلامی ایرانی با مجوز اهمیت فراوانش برای ما و نیز اعتباراتش در میان معماری سایر فرهنگ‌های جهان کمتر از جهت بنیادهای طراحی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد:‌معماری ایرانی اسلامی با توجه به اصول ساخت و سازها سبب ایجاد هماهنگی در بافت شهری می‌شود که مناظر شهری مناسب و در عین حال سرزنده و کارا را به ارمغان  می آورد.

وی در پایان  گفت: ‌به اعتراف می‌توان گفت بسیاری از معماران و هنرمندان برجسته جهان سبک معماری اسلامی ایرانی یکی از الهام بخش‌ترین منابعی است که این افراد برای ارائه آثار هنری خود در گوشه و کنار جهان همواره به آن مراجعه  می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: هنرستان ، اسلامی ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.