سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای ابعاد وسیع خشونتهای جنسی در بیمارستانهای انگلیس

گاردین گزارش داد؛ افشای ابعاد وسیع خشونتهای جنسی در بیمارستانهای انگلیس هشدار برانگیز شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت ، ارقام جدید در انگلیس گسترش پنهان سوء استفاده های جنسی در بیمارستانهای این کشور را فاش می سازد به طوری که طی سه سال گذشته هزار و ششصد مورد تعرض جنسی به پلیس گزارش شده است.

 اطلاعاتی که گاردین به آن دست یافته است، نشان دهنده افزایش پنجاه درصدی موارد گزارش شده خشونتهای جنسی در بیمارستانهای انگلیس از سال دو هزار و یازده است که شامل حداقل صد و پنجاه و هفت ادعای تجاوز جنسی بوده است. آمار منتشر شده از موارد گزارش شده سوء استفاده های جنسی در بیمارستانهای انگلیس مربوط به سی و هشت اداره از چهل و پنج اداره پلیس این کشور است که در آنها هزار و ششصد و پانزده مورد تعرض جنسی گزارش شده ازجمله مواری در بخشهای اداره ملی خدمات درمانی، درمانگاههای خصوصی و دیگر مراکز درمانی به ثبت رسیده است.

 اما به گفته دادیارهای عمومی، حدود نود درصد سوء استفاده های جنسی گزارش نمی شود و این امر حاکی از آن است که ارقام واقعی ممکن است بسیاری بالاتر باشد. سال گذشته پلیس لندن (اسکاتلندیارد) گزارشهایی در مورد هفده مورد تجاوز جنسی و صد و بیست و چهار مورد سوء استفاده های جنسی دیگر در داخل بیمارستهای لندن دریافت کرد.

 اکثر ادارات پلیس نتوانستند جزئیات دقیقی از انواع بیمارستانهایی که تجاوز و سوء استفاده های جنسی در آنجا گزارش شده است، ارائه دهند اما به گزارش اسکاتلندیارد که اسناد آن حدود بیست درصد موارد گزارش شده تعرض های جنسی را در بر می گیرد، این مشکل بخصوص در واحدهای بیمارستانهای مختص بیماران روانی وجود دارد و بخش چشمگیری از قربانیان ادعاشده را افرادی تشکیل می دهند که به علت مشکلات روانی در برابر چنین رفتارهایی آسیب پذیرند.

لوسیانا برگر وزیر دولت سایه(حزب  کارگر) برای سلامت روان می گوید، این ارقام افشاکننده یک معضل جدی در اداره ملی خدمات درمانی این کشور است و خواستار بازنگری فوری در امنیت بیمارستانها شد.

موارد متعددی از سوء استفاده های جنسی در بیمارستانهای انگلیس به ثبت رسیده است اما این اولین بار است که دامنه وسیع این معضل برملا می شود. 

برخی بیماران روانی با تشریح سوء استفاده جنسی از آنها در تیمارستانها،‌ این مراکز را عرصه فعالیت تجاوز کننده ها توصیف کرده اند. یکی از بیماران گفت که بیش از شصت بار توسط یکی از کارکنان مراکز درمانی مورد تجاوز قرار گرفته بود. همچنین در سال دو هزار و ده فاش شد که یک بیمار مبتلا به ام اس به کرات توسط یکی از کارکنان خدمات درمانی مورد تجاوز قرار گرفته بود.

نت مایلز از مسئولان یک موسسه خیریه حمایت از بیماران روانی با هشدار درباره دامنه وسیع سوء استفاده جنسی از بیماران در بخشهای مراقبتهای روانی گفت که این بیماران  اهداف آسانی برای متجاوزان جنسی اند و اگر جرمی را گزارش دهند احتمال آنکه شکایت شان معتبر و جدی قلمداد شود، کمتر است.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.