سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل معلم در چنگ قانون؛

عامل مرگ معلم بروجردی به دام افتاد

نوجوان ۱۵ ساله‌ای که ۴۰ روز پیش در جریان جنایتی هولناک در شهرستان بروجرد دست به قتل معلم فیزیک در سر کلاس زده بود، در پایتخت دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛تحقیقات نشان‌ می‌دهد كه پسر نوجوان در پایتخت نیز با فردی درگیر شده كه درنهایت از سوی پلیس بازداشت و با هویت جعلی راهی كانون اصلاح و تربیت شده بود.

در نخستین روز آذرماه، جنایتی هولناك در كلاس اول دبیرستان حافظیه شهرستان بروجرد رخ داد كه مردم این شهر را شوكه كرد. 
 
آن روز زمانی كه محسن خشخاشی، دبیر فیزیك دبیرستان سرگرم تدریس بود، در كلاس باز شد و دانش‌آموز 15ساله‌ای به نام محمد در ورودی كلاس ظاهر شد. 

معلم جوان او را می‌شناخت و مدت‌ها بود كه محمد شاگردش بود. محسن خشخاشی می‌خواست درباره غیبت و عدم‌حضور محمد در كلاس از او بپرسد كه ناگهان پسر نوجوان درحالی‌كه چاقوی آشپزخانه در دست داشت به طرفش حمله كرد و چند ضربه به او زد. 

كلاس در شوك فرو رفته بود و دانش‌آموزان آنچه را كه می‌دیدند، باورشان نمی‌شد. 
 
با سر و صدا و فریادهای كمك‌خواهی آنها، بقیه معلمان نیز در جریان ماجرا قرار گرفتند و طولی نكشید كه آمبولانس اورژانس راهی محل حادثه شد. همه این اتفاقات در حالی رخ داد كه خبری از محمد نبود و او ناپدید شده بود. معلم 38ساله به بیمارستان منتقل شد و هر چند در ابتدا تصور می‌شد كه از خطر مرگ نجات یافته و درمان خواهد شد اما ضربات چاقویی كه به گردن و بدنش وارد شده بود، آنقدر عمیق بود كه درنهایت او جانش را از دست داد.
 
به‌دنبال این ماجرا تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت شروع شد اما نوجوان 15ساله ناپدید شده بود و كسی از مخفیگاهش خبر نداشت. 

بررسی‌ها نشان می‌داد كه محمد از حدود 6‌ماه پیش دچار مشكلات روحی شده بود؛ طوری كه گاهی وقت‌ها با خودش حرف می‌زد و مدام پرخاشگری می‌كرد. روز حادثه قرار بود همراه پدر و مادرش نزد یك روانپزشك برود اما پیش از رفتن به آنجا پدرش تصمیم گرفت سری به مدرسه پسرش بزند و كارنامه میان‌ترم او را بگیرد. به این ترتیب پدر و پسر وارد دبیرستان شدند و یكراست به دفتر رفتند. 
 
پس از اینكه كارنامه میان‌ترم در اختیارشان قرار گرفت، از آنجا كه نمرات پسر نوجوان پایین بود، از آنها خواسته شد كه سری به مشاور بزنند. اتاق مشاور دبیرستان روبه‌روی همان كلاسی بود كه پسر نوجوان در آن درس می‌خواند. وقتی پدر او وارد اتاق مشاور شد، محمد كه ظاهرا از نمرات پایینش عصبانی بود، به سمت كلاس رفت و بعد از بازكردن در كلاس، با چاقوی آشپزخانه كه در جیبش بود به سمت معلم فیزیك حمله‌ور شد و چند ضربه به گردن و بدن او وارد كرد و پس از آن نیز پا به فرار گذاشت. 

با این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری دانش‌آموز جنایتكار ادامه یافت. این در حالی بود كه انتشار خبر جنایت، مردم شهر را شوكه كرد. آنهایی كه محسن خشخاشی را می‌شناختند، از اینكه وی دچار چنین حادثه‌ای شده بود، شگفت‌زده شده بودند؛ چراكه معلم فیزیك مرد خوش‌اخلاق و دلسوزی بود كه همیشه آموزش و یادگیری دانش‌آموزان برایش اهمیت بسیار زیادی داشت و هیچ‌گاه با دانش‌آموزانش دچار اختلاف و مشاجره نشده بود. 
 
درحالی‌كه روزها از حادثه گذشته بود، جست‌وجوی مأموران برای یافتن محل اختفای قاتل نوجوان ادامه یافت تا اینكه سرنخ‌هایی در اختیار پلیس قرار گرفت كه نشان می‌داد محمد در تهران به سر می‌برد. سرهنگ احمدی‌تبار، جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: بررسی‌های ما نشان می‌داد كه پسرنوجوان پس از جنایت به تهران گریخته است. او 10روز بعد از قتل معلم، در یكی از محله‌های پایتخت با جوانی درگیر شد كه در نهایت با حضور پلیس دستگیر شد. 
 
وقتی مأموران او را به كلانتری بردند، وی هیچ مدرك شناسایی همراهش نبود و به همین دلیل خودش را با نام مستعار و جعلی معرفی كرد. 

به این ترتیب قاضی دستور انتقال او به كانون اصلاح و تربیت را داد و این پسر نوجوان در همه این مدت با نام جعلی در كانون به سر می‌برد. با این اطلاعات، تیمی از كارآگاهان جنایی استان لرستان راهی پایتخت شدند و با هماهنگی قضایی محمد را بازداشت كردند. 

پسر نوجوان پس از دستگیری به لرستان منتقل شد تا در تحقیقات پلیس انگیزه‌اش از ارتكاب این جنایت مشخص شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Ehsan
۱۷:۴۸ ۱۱ دی ۱۳۹۳
به نظر من باید اعدام بشه و به سزای عملش برسه چون اینگونه افراد همیشه دردسر افرین ومضر برای جامعه هستند.
شاگرد استاد شهید
۱۶:۳۶ ۱۱ دی ۱۳۹۳
قاتل شرور دستگیر شد و امیدواریم اعدام شود اما داغی که بر دل ما گذاشت غیر قابل وصف است!هنوز هم باور نمیکنم معلم دوست داشتنی ام عروج کرده...