سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

برای درمان کودکان منزوی چه باید کرد؟

كودكان انزوا طلب كودكاني هستند كه بر حسب احتياجات دروني خود رفتار مي كنند و نسبت به مسائلي كه غير از خواب و خيال و رؤياهاي شخصي آنها باشد بي اعتنا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج،سلیمانی روانشناس کودکان با اعلاماین مطلب گفت: اين بي اعتنايي را نبايد خيلي هم عميق تصور كنيم، زيرا در اكثر موارد اين قبيل كودكان هيجان پذيري شديدي نشان ميدهند و علت اينكه گوشه گيري مي كنند ترس از برخورد با واقعيات است.

وی افزود: در درمان اين قبيل كودكان برخي از دست اندركاران تلاش هايشان را بر پيشينه و پيامدهاي روابط متقابل ضعيف با دوستان و همسالان تقويت شود، مؤثر خواهد بود.

این روانشناس با اشاره به اینکه تعدادي نيز نمايش فيلم هاي تهيه شده از مدلها به كودك منزوي را مؤثر مي دانندبیان کرد: در اين روش ها گرچه تلاش از طرف بزرگسالان اعمال مي شود ولي براي انتخاب مدل از كمك همسالان كودك بهره گيري مي شود.

سلیمانی گفت: موفقيت در يك عمل مخصوصاً در حضور جمع در كودك اعتماد به نفس ايجاد مي كند و در نگرش هاي كودكان ديگر نسبت به او تغييراتي حاصل خواهد شد.

وی در پایان افزود: در مراحل عميق تر از درمان دارويي استفاده مي كنند و درمان با انسولين مؤثر است و تعداد ي نيز از شوك الكتريكي استفاده كرده اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کودک ، منزوی ، درمان ، رفتار ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.