سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت مجموعه دار خوش ذوق تهرانی صورت گرفت؛

اهدای یکصد سکه نقره و زیورآلات طلای دوره ساسانی به موزه آستان قدس رضوی

مجموعه کم نظیری افزون بر یکصد سکه نقره و زیور آلات طلای دوره ساسانی به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی بیان این مطلب گفت: این مجموعه نفیس و تاریخی را آقای حسین محمودیان از تهران به این گنجینه اهدا کرده است، وی گفت این مجموعه شامل سکه های نقره شاهان ساسانی از جمله انوشیروان و هرمز چهارم است.

محمد حسین یزدی نژاد افزود: همچنین این مجموعه دار خوش ذوق زیور آلات طلای بانوان دوره ساسانی نظیر گوشواره های طلای حلقه ای و انگشترطلای طرح لوزی را نیز به این گنجینه تقدیم کرده است.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هم اکنون ده ها هزار سکه از ایران و سایر کشور های جهان در موزه آستان قدس موجود است خاطر نشان کرد: این مجموعه جذاب و تاریخی پس از ثبت و مستند سازی در این گنجینه به نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است گنجینه تمبر، سکه و اسکناس قدس رضوی یکی از غنی ترین موزه های ایران و تنها موزه در شرق کشور است که در کانون توجه محققان، پژوهشگران تاریخ و باستانشناسی ایرانی و اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.