سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش ماهی خاویاری در قفس

رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور در بازدید از سایت شهید کثیری شهرستان نوشهر روستای شریعت آباد گفت: موسسه جهاد نصر پرورش ماهی درقفس را در ۱۶ قفس۳۰تنی آغاز می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،محمد پورکاظمی حل بحران آب شیرین موجود را روی آوردن به آب های شور دانست و بیان کرد: ما با در اختیار داشتن پهنه وسیع دریای خزر و تجربه دیگر کشور ها و کم شدن ذخایر دریای خزر مثل گونه ماهیان خاویاری با توسعه ماهیان در قفس و توسعه ماهیان بومی می توانیم خلا تولید خاویار ایران را پر کنیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: این صنعت درکشور های دیگر انجام شده و تحقیقات  وسیعی در علوم شیلاتی  انجام داده و با همکاری جهاد نصر و 13پژوهشکده شیلاتی و همکاری محققین و سرمایه گذاران می توانیم از جمله کشورهای موفق در پرورش ماهی در قفس باشیم.

در این بازدید، مدیرعامل شرکت جهاد نصرحمزه نیز گفت: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر  به صورت مشترک بین شرکت جهاد نصر حمزه و شرکت حمل و نقل جهاد نصر اجرا می شود.

امینی فر درباره هدف موسسه جهاد نصر از ورود به این طرح گفت: علاقه مند هستیم نقشی را در تولید کشور به خصوص در بخش شیلاتی داشته باشیم و به اهداف نظام در تولید و خودکفایی کمک کنیم.

وی با اشاره اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در کشور های دیگر گفت: در کشور پتانسیل خوبی برای اجرای این طرح داریم و باید پس از تکمیل تحقیقات در مقیاس وسیع تر در شمال و جنوب، فعالیت خود را گسترش دهیم تا به هدف بعدی که اقتصادی و سود آوری برای سهامداران خودمان است، برسیم.

در این بازدید،رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر نیز گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب در جهان پرورش ماهی در قفس در دریای خزر پس از مطالعه لازم می تواند گزینه مناسبی باشد.

محمود بهمنی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و لزوم جایگزین کردن محصولات کشاورزی به جای نفت افزود: وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر تلاش مناسبی را برای این امر در دریای خزر انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مثل نروژ، چین و... اقدام به پرورش ماهیان در قفس کرده اند و کشور ما نیز با داشتن مراکز تحقیقاتی در سواحل دریای خزر و با هم افزایی و همسویی و استفاده از توانمندی های اجرایی بخش خصوصی و دولتی می تواند این امر را به سر انجام برساند.

برچسب ها: پرورش ، ماهی ، قفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.