سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست مديران امور بانوان حوزه معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران عنوان شد

اتاق هاي مادر و كودك در ايستگاه هاي مترو داير مي شود

در راستاي مصوبه شوراي شهر در خصوص شهر دوستدار كودك، اتاق هاي مادر و كودك در ايستگاه هاي مترو برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست مديران امور بانوان حوزه معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با حضور محسن نايبي مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و محمد صائبي معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران، خانم لهراسبي مدير امور بانوان معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران و ساير مديران بانوان اين حوزه با هدف پيگيري مصوبه شوراي شهر در خصوص شهر دوستدار كودك برگزار شد.

محسن نايبي مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در اين جلسه كه در شركت بهره برداري مترو تهران برگزار شد ضمن گراميداشت سالگرد حماسه 9 دي به نقش پررنگ بانوان در طول تاريخ اسلام اشاره كرد و گفت: نقش بانوان در پيدايش انقلاب اسلامي و به ثمر نشستن آن بسيار پررنگ و اثر گذار بود كه به اعتقاد من برگرفته از اسلام و تاريخ گهربار آن است.

وي اظهار داشت: در تمام مراحل حساس تاريخ اسلام، زنان نقشي بي بديل ايفا كردند و اسلام مديون زنان بزرگواري چون حضرت خديجه(س) ، حضرت زهرا(س)  و حضرت زينب (س) است. در دوران جنگ تحميلي هم نمي توان به سادگي از كنار نقش پر رنگ مادران و همسران شهدا گذشت و در حماسه نه دي هم زنان با حضور خود حماسه اي ديگر آفريدند.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران افزود: شركت بهره برداري مترو سعي كرده تا به امور بانوان توجه اي ويژه داشته باشد در همين راستا اداره امور بانوان شركت بهره برداري به زير مجموعه معاونت فرهنگي و اجتماعي منتقل شده و با توجه به دغدغه آقاي صائبي مطمئن هستم كه كارها بهتر از قبل پيش خواهد رفت.

وي به اهميت فعاليت هاي فرهنگي در حوزه بانوان اشاره كرد و گفت: روزانه مترو تهران بيشترين مسافر را در ناوگان حمل و نقل عمومي جابجامي كند كه اين افراد از همه قشرهاي جامعه هستند. اين موضوع سبب شده تا مترو به يك فضاي مناسب براي اطلاع رساني و انجام كارهاي فرهنگي تبديل شود.

در ادامه جلسه الهه مجيدي رئيس اداره امور بانوان شركت بهره برداري مترو تهران هم در خصوص فعاليت هاي اين شركت در راستاي مصوبه شهر دوستدار كودك گفت: برنامه ريزي ها و اقدامات متعددي در اين زمينه صورت گرفته كه از آن ميان مي توان به طرح برپايي اتاق هاي "كودك و مادر" در ايستگاه هاي مترو اشاره كرد.

وي افزود: اين اتاق ها فضايي را براي رسيدگي، شيردهي و تعويض لباس كودكان در اختيار مادران قرار مي دهد. تا سال آينده اتاق كودك و مادر در ايستگاهاي پرتردد به صورت پايلوت برپا شده و در صورت موفقيت تعداد ايستگاه ها افزايش خواهد يافت.

مجيدي با اشاره به تسهيلات شركت بهره برداري مترو تهران در خصوص كودكان گفت: بليت براي كودكان زير 5 سال در مترو تهران رايگان است. همچنين سعي شده تا نكات ايمني و هشدار هاي لازم براي امنيت كودكان در ايستگاه هاي مترو لحاظ شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.