سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری گسترده از دانش در انجام مأموریت‌های مدیریت شهری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری کلان‌شهر شیراز گفت: مدیریت و اداره کلان بهینه شهرها و به ویژه کلان شهرها در عصر حاضر بسیار پیچیده شده است.

احمد طالب نژاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این دو دلیل و تأثیرات متقابل آن‌ها بر یکدیگر موجب پیچیدگی روز افزون مدیریت شهری شده است، افزود: تنها راه مدیریت این پیچیدگی‌ها و چالش‌ها بهره برداری گسترده از دانش در انجام مأموریت و وظایف مدیریت شهری در کلان شهرها است.  
 
وی افزود: پیش نیاز این بهره برداری شناسایی و دسترسی به دانش‌های تولید شده در حوزه مدیریت شهری است.
 
طالب نژاد با تاکید بر اینکه قطعاً برگزاری جشنواره بین‌المللی پژوهش و نوآوری مدیریت شهری (جایزه تهران) فرصتی را فراهم می‌سازد که پژوهش‌ها نوآوری‌های این حوزه شناسایی شده و برای بهره‌برداری بهینه با دیگران به اشتراک گذاشته شود، ادامه داد: این جشنواره فرصتی دوسویه را برای مدیریت شهری در کشور فراهم می‌آورد.
 
 معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری کلان‌شهر شیراز در همین حال تصریح کرد: نخست به جهانیان نشان می‌دهد که محققین حوزه مدیریت شهری در ایران بسیار فعال هستند و با نگاهی بومی دانش‌هایی را در این حوزه تولید کرده‌اند که می‌تواند در سطح جهانی مورد بهره برداری قرار گیرد. دوم اینکه محققان و کاربران حوزه مدیریت شهری در ایران نیز با آخرین دانش‌های تولید شده در این حوزه در سطح جهانی آشنا می‌شوند و زمینه بهره‌برداری از آن‌ها از طریق این جشنواره فراهم می شود. 

طالب نژاد در پایان افزود: شهرداری شیراز نیز در سال‌های اخیر همواره در جشنواره بین‌المللی پژوهش و نوآوری مدیریت شهری به طور فعال شرکت کرده و تولیدات و آثار محققان درون سازمانی و برون سازمانی خود را در این جشنواره عرضه کرده است و همچنین بیش از 100 مقاله، طرح پژوهشی، گزارش و اختراع توسط همکاران شهرداری شیراز تولید شده است که همگی در سامانه جشنواره ذخیره و در دسترس بهره برداران قرار گرفته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.