سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تکمیل پروژه های آبخیزداری ماهنشان نیازمند20 میلیارد تومان اعتبار است

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان گفت:با توجه به طرح مطالعاتی انجام گرفته برای تکمیل پروژههای آبخیزداری در ماهنشان نیازمند اعتباری بالای20 میلیارد تومان هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛و به نقل از روابط عمومی ،مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان در این باره گفت: سیل خیز بودن ماهنشان در گذر زمان بروز پیدا کرده و به دلیل نیمه خشک و کوهستانی بودن منطقه هر سال شاهد وقوع سیل هستیم.

بیات افزود : در شهرستان ابهر و خرمدره نیز به دلیل قرار گرفتن در دشت وسیع و شهرستان طارم نیز به دلیل موقعیت نیمه خشک جزو مناطقی از استان است که ضرورت اجرای طرحهای آبخیزداری حائز اهمیت است.

وی اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری را در تقویت سفره های آب های زیرزمینی تاثیرگذار دانست و ادامه داد : اجرای این قبیل پروژه ها در چند نقطه استان نقش مهمی در مقابله با کم آبی دارد و جانمایی برای پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی در قالب طرح پژوهشی شناسایی و با تخصیص اعتبار به تدریج اجرا می شود.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان با ابراز تاسف از بی تفاوتی به هشدارهای کارشناسان منابع طبیعی طی دهه های اخیر،عنوان کرد: بالاخره این بی تفاوتی روزی خود را نشان داد و تاکنون به مرز بحران در کاهش سفره های آبهای زیرزمینی رسیده ایم.

بیات خاطر نشان کرد:هر چند در اصل50 قانون اساسی به موضوع توجه به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید شده؛اما برنامه ریزی جامع و مدون دولت می تواند حساسیت ها را به موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از گذشته در پی داشته باشد.



انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.