سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون طرح و توسعه اورژانس کشور خبر داد

رشد ۳۹ درصدی بودجه ۹۴ اورژانس کشور

برزکار گفت: بودجه اورژانس کشور در سال ۹۴ رشد ۳۹ درصدی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر آرمان برزکار معاون طرح و توسعه اورژانس کشور امروز ۱۰ دی در نشست خبری اورژانس کشور گفت: اعتبارات سال گذشته اورژانس کشور ۳۸۷میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۵۲ میلیارد تومان به اورژانس کشور اختصاص داده شد اما بودجه سال ۹۳ اورژانس کشور ۴۳۲ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. 

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۴ به اورژانس ۵۹۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده که نسبت به سال ۹۳، ۳۹ درصد رشد داشته است اما باید توجه داشت که با این رشد هنوز مشکلات اعتباری زیادی را خواهیم داشت. 

برزکار ادامه داد: عمده مشکل ما توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی اعم از شهری و جاده‌ای است، در برخی از نقاط کشور برخی پایگاه‌ها به صورت استیجاری و برخی به صورت کانکس هستند. 

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی مشکل بزرگ دیگر حوزه اورژانس است تاکید کرد: ما از لحاظ تامین نیروی انسانی نسبت به برنامه پنجم توسعه عقب هستیم در صورتیکه کلیه اعتبارات برنامه پنجم توسعه تحقق پیدا می‌کرد، تعداد پایگاه‌های اورژانس باید ۲ هزار و ۷۴۹ باشد در حالی که در حال حاضر ۲۹۶ پایگاه شهری و جاده‌ای در کشور داریم. 

وی اظهار داشت: در صورتیکه پایگاه اورژانس طبق برنامه پنجم تحقق پیدا می‌کرد، می‌بایست ۲۴ هزار و ۷۴۱ پرسنل اورژانس داشته باشیم. در صورتیکه در حال حاضر۱۱ هزار و ۶۹۴ پرسنل در حوزه عملیاتی داریم در واقع نسبت به برنامه پنجم توسعه ۱۳ هزار نفر نیرو کمبود داریم. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.