سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

خوردن این خوراکی ها در شب امتحان ممنوع!

یک فوق تخصص تغذیه به بی‌تاثیری مصرف قهوه در بی‌خوابی شب امتحان اشاره کرد و گفت: مصرف قهوه‌های قوی نیز پیش از بی‌خواب کردن فرد، موجب بی‌قراری و کلافگیاو می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛کیومرث دانشور با بیان اینکه قهوه در بی‌خوابی شب امتحان تاثیر ندارد، اظهار کرد: قهوه به دلیل وجود کافئین بالا می‌تواند اثرات بسیار منفی بر روی اعصاب بگذارد.

وی تصریح کرد: مصرف قهوه علاوه بر چربی‌سازی می‌تواند اثر منفی نیز بر روی هوش و حواس داشته باشد.

این فوق تخصص تغذیه در ادامه راهکار تقویت هوش و حواس را مصرف روزانه یک کپسول ویتامین B6 از سن 10 سالگی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان سنین بالاتر نیز می‌تواند با مصرف گوشت به مقدار کافی بویژه گوشت گوسفند و نیز مصرف روزانه دو تا سه لیوان آبمیوه خانگی به تقویت هوش خود کمک کنند.

وی همچنین مصرف شیر با عسل، خامه با عسل و کره و مربا رادر تقویت حافظه موثر دانست.

دانشور نان و پنیر و گردو، حلیم و عدسی را بهترین ماده غذایی برای وعده صبحانه در روزهای امتحان دانست و اظهار کرد: مصرف میوه و آبمیوه نیز در روزهای امتحان بیش از سایر مواقع توصیه می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با رد پرخوری در ایام امتحانات توصیه کرد: دانش‌آموزان وعده شام را سبک صرف کرده و از غذاهایی مانند آش و سوپ با حبوبات کم با نان سنگک استفاده کنند و وعده صبحانه را مفصل‌تر صرف کنند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، خوراکی ، امتحان ، شب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.