سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوهانی در نطق میان‌دستور:‌

لزوم ایجاد کنسولگری عراق در ایلام/ گودرزی به مسئله ورزش جوانان ایلام رسیدگی کند

نماینده ایلام گفت: در مورد توسعه فامیل گرایی در وزارتخانه شما و انتشار روحیه غیراخلاقی و گسترش فساد و همچنین رشوه خواری هشدار می‌دهیم، چرا امکانات را به طور ناعادلانه تقسیم می‌کنید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ احمد شوهانی نماینده ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۱۰ دیماه) با تبریک حماسه مردم در روز ۹ دی گفت: از همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و استانی که زمینه تردد زائران اربعین حسینی را آماده کردند، تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از همه مقامات ملی که در آن ایام به ایلام تشریف آوردند تشکر می‌کنم و همچنین از کسانی که انتظار داشتیم تشریف فرما شوند نیامدند، گلایه دارم و مشخصا از وزیر اطلاعات و همکاران وی در استان ایلام و همچنین مدیرکل این استان که چتر مناسب امنیتی را برای ورود و خروج زائران ایجاد کردند و همچنین از شهرداری تهران، سپاه پاسداران، مقامات ناجا و مسئولان مرز‌ها کمال امتنان را دارم.

وی در ادامه افزود: اربعین سال گذشته حدود ۲۱۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند ولی امسال بیش از یک میلیون نفر خارج و حدود ۱. ۵ میلیون نفر وارد شدند و براساس برآوردهای بعمل آمده، زائرانی که از مرز مهران عبور کردند، از ۲۳ استان کشور بودند که در اینجا از دولت می‌خواهیم به زیرساخت‌های این استان به ویژه مهران توجه ویژه داشته باشد.

شوهانی گفت: از ظریف انتظار داریم پیرو جلسات حضوری که در کمیسیون در مورد دایر کردن کنسولگری عراق در ایلام داشتیم، اقدامات عاجلی انجام دهد.

نماینده ایلام اظهار داشت: از مردم دیگر رمقی نمانده و اگر برای ازدواج جوانان کاری نمی‌کنید با وضع قوانین نامناسب آن‌ها را نیازاریم و در فصل بودجه مراقب حوزه رئیسان مردم باشیم، زیرا بعد از افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان و تاثیر منفی آن بر مردم که غیرقابل انکار است، اکنون شاهد افزایش قیمت گاز و فشار آن بر معیشت مردم هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: چرا باید برخی مناطق که ده‌ها سال است که از گاز خانگی استفاده می‌کنند همچون تهران، اصفهان، تبریز و مشهد در تقسیم بندی شرکت گاز از تخفیف ویژه استفاده می‌کنند و افزایش قیمت پلکانی گاز بدون شک در پیچ اقلیم کاملا ناعادلانه است.

وی در ادامه افزود: چرا شهرهای برخوردار‌تر را در اقلیم یک قرار دادید که نه نفت و نه گاز دارند و ایلام را که حدود ۶ درصد نفت و ۱۰ درصد منابع گازی دارد را در اقلیم ۳ قرار داده‌اید و از شما می‌خواهیم بازنگری در این مصوبه انجام دهید.

شوهانی گفت: بنده طرحی داشتم که طبق آن از معلمان مالیات گرفته نشود، اما هیئت رئیسه مجلس به دلیل داشتن بار مالی آن را رد کرد، اما ما از بنیادهای بزرگ اقتصادی مالیات نمی‌گیریم پس این هم روی آن.

نماینده ایلام خطاب به وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: در مورد توسعه فامیل گرایی در وزارتخانه شما و انتشار روحیه غیراخلاقی و گسترش فساد و همچنین رشوه خواری هشدار می‌دهیم، چرا امکانات را به طور ناعادلانه تقسیم می‌کنید؟

وی در ادامه افزود: جوانان ورزشکار ایلامی، کردستانی، سیستانی و دیگر مناطق محروم چه گناهی کرده‌اند که در این مناطق به دنیا آمده‌اند و چرا در شهرهایی مانند اصفهان باید با استفاده از اعتبارات شرکت‌های دولتی که حق همه مردم است ورزش پیشرفت کند و به قطب فوتبال ایران تبدیل شود و بقیه نیز برده آن‌ها باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: حتما می‌دانید که هزینه فوتبال یکسال در تدریس معادل ۱۵۰ میلیارد تومان است که معادل کل اعتبارات استان ایلام است.

نماینده ایلام خطاب به گودرزی خاطرنشان کرد: در جلسات گفتید که به مسئله جوانان رسیدگی خواهید کرد، اما به این سخنتان عمل نکردید، گناه روستا‌ها و شهرهای محروم حوزه انتخابیه‌ام که بر روی نفت و گاز نشسته‌اند، چیست؟

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.