سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل هفتمین جلسه شورای راهبردی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت

هفتمین جلسه شورای راهبردی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت با حضور دکتر ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور و سایر اعضا تشکیل شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در این جلسه درخواست تشکیل سازمان‌های مردم نهاد معرفی شده از وزارت کشور مطرح و با درخواست تاسیس موسسه طب بازساختی ایران، انجمن قوز قرنیه، کانون بیماری‌های ژنتیک عصبی عضلانی و انجمن کودکان و بزرگسالان بیش فعال و کم تمرکز موافقت شد و مقرر شد مراتب برای ادامه گردش کار به وزارت کشور اعلام شود. 

برپایه این گزارش؛ تشکیل تیم‌های کار‌شناسی نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد نیز از سایر مصوبات این جلسه بود. 

در ادامه این جلسه، نماینده سازمان مردم نهاد انجمن دیابت گابریک ایران گزارش مبسوطی از اقدامات این انجمن به شورا ارائه کرد. از مهم‌ترین اقدامات این انجمن برگزاری ۳۸۱۰ دوره آموزشی به مدت بیش از ۴۰۰ هزار نفر ساعت برای مبتلایان به دیابت نوع ۱ و ۲ در کشور است که گام بزرگی در ارتقای کیفیت زندگی این گونه بیماران می‌باشد. 

برپایه این گزارش، این سازمان مردم نهاد هم اکنون ۸۷ هزار نفر عضو دارد که از این تعداد ۱۱ هزار نفر آنان دارای بیماری دیابت نوع یک هستند. 

گفتنی است: در پایان جلسه، اعضای شورای راهبردی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد از اقدامات ارزشمند انجمن دیابت گابریک قدردانی کردند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.