سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمجید آیپک از اوباما به دلیل ممانعت از تصویب قطعنامه فلسطین در شورای امنیت

لابی صهیونیستی "آیپک" در آمریکا از دولت این کشور به دلیل ممانعت از تصویب قطعنامه فلسطینی ها د خصوص پایان اشغال فلسطین تمجید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  آیپک" قویترین لابی صهیونیستی در آمریکا و  فدراسیون یهودیان آمریکای از " باراک اوباما " رئیس جمهور  این کشور  و دولت وی به دلیل ممانعت از تصویب قطعنامه فلسطینی‌ها در خصوص به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل و پایان اشغال‌گری اسرائیل تمجید کردند.

 آیپک با صدور بیانیه‌ای، ضمن ابراز خشنودی از ممانعت آمریکا از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که از تلاش‌های موفقیت‌آمیز آمریکا در جلوگیری از تصویب این قطعنامه در سازمان ملل تقدیر می‌کند و این قطعنامه‌ را مانعی در مسیر از سرگیری مذاکرات صلح میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان دانست.

از سوی دیگر فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی با صدور بیانیه‌ای از  تلاش آمریکا در وتوی طرح فلسطینییان در شورای امنیت سازمان ملل تمجید کردند. 

"مایکل سیگال" رئیس هیأت مدیره فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی" در این بیانیه نوشت: "این قطعنامه خطرناک که امروز در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شده است، تنها آسیب بیشتر و شاید غیرقابل جبرانی به فرایند دنبال کردن صلح بین اسرائیل و فلسطینیان وارد می‌آورد."

 در این بیانه همچنین آمده است : "ما در فدراسیون‌های یهودیان، باراک اوباما، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل، جان کری و تمامی تیم اوباما را برای فداکاری در اطمینان حاصل کردن از اینکه این تلاش ناقص به موفقیت نمی‌رسد، تمجید و تحسین می‌کنیم. رأی آمریکا علیه این قطعنامه بود که رد آن را تضمین کرد و ما عمیقاً قدردان تلاش‌های این دولت در دفاع از دولت یهودی اسرائیل هستیم."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.