سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی ها نشان می دهد ؛

آمریکایی ها کاهش"بدهی دولت" را اولویت سال 2015 می دانند

نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان می دهد آنها کاهش بدهی های کاخ سفید را اولویت اقدامات واشنگتن در سال 2015 میدانند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شاخص اطمینان مالی ماه دسامبر که توسط " بنیاد پیتر جی پیترسون " اندازه گیری شده است نشان می دهد که حدود 80 درصد شهروندان آمریکایی نگرانی هایی درباره بدهی های طولانی مدت دولت این کشور دارند . به اعتقاد مردم آمریکا سیاستمداران این کشور باید رفع این مشکل را در اولویت برنامه ریزی های خود در سال آتی میلادی قرار دهند . 

در بخش دیگری از این اندازه گیری شاخص که روز سه شنبه منتشر گردید ، آمده است : از هر ده آمریکایی که به سوالات نظرسنجی پاسخ داده ، هشت تن معتقدند که مسئله کاهش و رفع بدهی های سنگین دولتی باید یکی از سه اولولیت مهم و اصلی رییس جمهور و کنگره در سال 2015باشد . 

ازاین تعداد حدود 60 درصد از پاسخگویان لزوم چنین اقدامی را واجب و بسیار ضروری دانسته اند . 

گزارش بنیاد "پیترسون" نشان می دهد که مردم آمریکا علیرغم دیدگاه های متفاوت سیاسی ، همگی بر ضرورت این مشکل بزرگ در دولت آمریکا متفق القول هستند . بر همین اساس ، 69 درصد از حامیان حزب دموکرات ، 81 درصد از افراد بی طرف و 90 درصد از حامیان جمهوری خواهان معتقدند مسئله بدهی های واشنگتن باید یکی از سه اولویت سیاستمداران باشد . 

همچنین گزارش نشان می دهد که 70 درصد آمریکایی ها اینگونه فکر می کنند که  هنگامی که مسئله رفع بدهی های دولتی کاخ سفید پیش می آید رویه و اقدامات سیاستمداران نادرست بوده و 60 درصد آنها نیز اینگونه عنوان کرده اند که در سال آینده این بحران تشدید خواهد شد . 

گفتنی است بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا ، بدهی دولتی ایالات متحده در حال حاضر 18تریلیون دلار است که در سال 2009 که باراک اوباما برای نخستین بار در مقام رییس جمهور وارد کاخ سفید شد ، این مبلغ 11/9 تریلیون دلار بود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، مردم ، دولت ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.