سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندهی فرودگاه کابل به عهده نیروهای ترکیه قرار می گیرد

نیروهای مسلح ترکیه بعنوان جزیی از نیروی بین المللی"ایساف" در افغانستان از فردا چهارشنبه فرماندهی فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل را بعهده می گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در اطلاعیه ای که ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در تارنمای رسمی خود در اینترنت منتشر شد، نیروهای ترک مستقر در کابل فرماندهی فرودگاه بین المللی حامد کرزای را از فرانسه تحویل خواهد گرفت.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه نیروهای ارتش ترکیه در مدت ایفای وظیفه خود در افغانستان همواره در تماس نزدیک با سایر نظامیان خارجی و به ویژه مقامات افغانستان خواهند بود، می افزاید: نیروهای مسلح ترکیه به طور 24 ساعته و در هفت روز هفته برای تامین امنیت و آسایش این فرودگاه برای پروازهای نظامی و غیرنظامی این فرودگاه تلاش خواهند کرد.

این اطلاعیه می افزاید: نظامیان ترکیه در دوره گذار در افغانستان ماموریت خود را در قالب نیروی بین المللی همکاری امنیتی (ایساف) که متشکل از نیروهای نظامی 57 کشور خارجی است، انجام می دهند.

نیروهای ترک مستقر در افغانستان پیشتر نیز فرماندهی این فرودگاه را بعهده گرفته بودند.

ایساف در 16 ژانویه 2002 میلادی با عنوان تامین امنیت افغانستان تشکیل شده و ترکیه در 13 سال گذشته همواره نقش فعالی در این نیرو داشته است.

از اول ژانویه 2015 میلادی ماموریت نظامی نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان تحت رهبری آمریکا پایان می یابد و ماموریت آموزشی و حمایتی ناتو جایگزین آن می شود.

ناتو اعلام کرده که برای تامین امنیت کامل در افغانستان به خدمات آموزشی و مشاوره ای خود در افغانستان ادامه می دهد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.