سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورسید آقایی:

حضور بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی/ عملیات اجرایی راه آهن زاهدان -چابهار سرعت می‌گیرد

پورسید آقایی گفت: با حمایت‌های بسیار خوب راه‌آهن سال آینده بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حضور چشمگیری خواهد داشت.

پورسید آقایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ظرف 15 ماه گذشته سیاست‌های بسیار خوبی در بخش حمل‌‌ونقل ریلی صورت گرفته است گفت: برای افزایش کیفیت قطارها از سوی بخش خصوصی سیاست‌گذاری و حمایت‌های بسیار خوبی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی حمایت‌های بسیاری را از راه‌آهن کرده است گفت: راه‌آهن تصمیم دارد برای حمایت از سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در زمان‌هایی که بازار ارز دچار نوسانات می‌شود تمامی اصل و سود سرمایه را به بخش خصوصی بازگرداند.
 
پورسید آقایی در ادامه توضیح داد: شرکت راه‌آهن از ابتدای تشکیل دولت تاکنون هیچ افزایش قیمتی را در مورد حق دسترسی انجام نداده است و سهم عمومی خود را نیز از بخش بار و مسافر کاهش داده است و تمامی درآمد آن را به بخش خصوصی سرازیر کرده است.
 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: راه‌آهن نیز در طی 15 ماه گذشته معافیت‌هایی را برای بخش خصوص جهت سرمایه‌گذاری تصویب کرده است تا این بخش حضور فعالی را داشته باشد.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه توضیح داد: امیدواریم سال آینده با ارائه تسهیلات لازم شاهد حضور فعال بخش خصوصی در این زمینه باشیم.
 
پورسید آقایی در ادامه به تکمیل راه‌آهن زاهدان- چابهار در سال آینده اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این راه‌آهن آغاز شده ولی متأسفانه تکمیل این خط بسیار زمان‌بر و طولانی است.
 
وی با اشاره به اینکه تکمیل راه‌آهن زاهدان-چابهار نیاز به تزریق منابع مالی بسیاری دارد گفت: در صورتی که در سال آینده بودجه خوبی از محل فروش سهام به این پروژه اختصاص یابد فعالیت این خط سریع‌تر می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده با تزریق بودجه عمرانی راه آهن زاهدان- چابهار تکمیل شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.