سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست نوستالژی و زندگی روزمره شهری در خانه هنرمندان ایران

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری با عنوان «نوستالژی و زندگی روزمره شهری» چهارشنبه 10 دی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نشست که به همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود، فرزان سجودی، صالح دمشقی و شرمین نادری به سخنرانی خواهند پرداخت.
 
در چهارمین نشست هنر و زندگی روزمره شهری، ماهیت نوستالژی و انعکاس آن در هنر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شاید یکی از اصلی‌ترین مشخصات انسان رابطه خاص او با زمان است. گذشته، حال و آینده معمولاً نقشی در لحظه‌های زندگی انسان ایفا می‌کنند. تا آنجا که به گذشته مربوط میشود نوستالژی یکی از مسیرهایی است که به‌واسطه آن گذشته نقشش را در زندگی انسان ایفا می‌کند و البته در  این مسیر ممکن است دچار تغییرات ریشه‌ای شود. نوستالژی پدیده‌ای روانشناختی- نمادین است که انسان را از بافت مانوس خود جدا می‌کند و تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که کمتر قابل بیان در کلمات است. تاکنون درباره نوستالژی مواضع مختلفی اتخاذ شده است: گاهی آن را جز اختلالات روحی طبقه بندی کرده‌اند، گاهی آن را عنصری اساسی در شکل‌گیری فرهنگ و تجربه مشترک میان انسان‌ها دانسته‌اند و حتی گاهی از آن در تبلیغات تجاری استفاده شده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 10 دی از ساعت 17 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.