سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میدل ایست آنلاین

پرونده هسته‌ای ایران از اولویت‌های اوباما در منطقه/ داعش که از رحم سیاست‌های کاخ سفید بیرون آمده است

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در مطلبی به قلم خیرالله خیرالله، سیاست آمریکا در برخورد با داعش را سست تر از سیاست این کشور در برخورد با بیماری ابولا خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این مطلب که با عنوان (خاورمیانه سال 2014 از داعش تا ابولا) منتشر شد، آمده است؛  در سال 2014 زلزله ای در عراق رخ داد که همچنان منطقه را می‌لرزاند به گونه ای که به قول فرانسوا میتران رئیس جمهوری پیشین فرانسه توازن منطقه ای را به هم ریخته است حال آنکه  اگر آمریکا اوضاع را به حال خود رها نمی کرد چنین زلزله ای رخ نمی داد.

در آمریکا دولتی در راس کار است که نمی داند چه می کند، شاید هم به طور کامل آگاه باشد که چه کاری انجام می دهد  اما ترجیح می دهد از داعش که از رحم سیاست‌های کاخ سفید بیرون آمده است غافل باشد و به بیماری ابولا مشغول شود.

بیماری ابولا زندگی را در سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون متوقف کرده است داعش هم زندگی را در عراق، سوریه و تا حدودی لبنان متوقف کرده است اما آمریکا بیش از آنکه به فکر مقابله با داعش باشد در فکر مبارزه با ابولا بود.

مقامات آمریکا به سرعت از خطر ابولا بر بشریت گفتند وخواستار تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند اما زمانی نوبت برخورد آنان با داعش شد که این گروه بر بخش های زیادی از خاک عراق و سوریه تسلط پیدا کرد و با تصرف موصل و تکریت دامنه تهدیداتش را به اربیل کشاند تا تهدید اربیل سبب توجه جهانی به خطر داعش شود.

آنچه داعش و ابولا در آن شراکت دارند مبهم بودن منبع ایجاد آنان است، آمریکا هم تمایلی به ریشه یابی ایجاد داعش ندارد و بیشتر در پی مقابله با آثار جانبی مشکلات ناشی از داعش است.

نکته دیگر بهره برداری آمریکا از داعش برای نزدیک شدن به ایران است گویا هدف اساسی اوباما امضای توافقنامه با تهران  است.به نظر می رسد از نگاه اوباما همه مشکلات منطقه در پرونده هسته‌ای ایران خلاصه می‌شود.

به نظر می رسد آمریکا تمایلی جدی برای مبارزه با داعش ندارد در کلامی آشکار تر باید گفت داعش قبل از سال 2003 در عراق سر برآورد اما نام های دیگری را یدک می کشید. 




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.