سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کننده "چند متر مکعب عشق" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عشق این فیلم کافی‌شاپی نیست/ مردم مبلغ این فیلم هستند

تهیه کننده چند متر مکعب عشق گفت: عشق پدر و مادر یک عشق واقعی است.

نوید محمودی، تهیه کننده فیلم "چند‌متر‌مکعب‌عشق" در خصوص ایده فیلم به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: بعد از اخذ تصمیم برای ساخت یک فیلم عاشقانه دنبال ایده‌ای بودیم که مختص ایران و تهران نباشد چرا که آدمها در همه جای دنیا با یک قصه عاشقانه خوب ارتباط می‌گیرند "چند متر مکعب عشق" یک ایده اولیه داشت که در افغانستان به دستم رسید و حدود 9 سال پس از نگارش فیلم‌نامه، این فیلم ساخته شد.

محمودی، گفت: هدف ما در این فیلم، زدن حرف عاشقانه‌ای بود که با عاشقانه‌های معمولی و کافی‌شاپی فرق دارد و در حقیقت یک عاشقانه‌ که عشق واقعی را به تصویر می‌کشد.

وی در خصوص استقبال یا عدم استقبال مخاطبان از این اثر به خاطر نبود بازیگران مطرح، بیان کرد: بعد از انتخاب قصه‌ای که به واقعیت نزدیک بود سراغ بازیگرانی رفتیم که کمتر دیده شده‌اند، بازیگرانی که مردم احساس نکنند آنها را بارها دیده و نقش بازی می‌کنند.

نوید محمودی، در جواب اینکه فیلم چقدر توانسته به بحث مهاجرت بپردازد گفت: همه اتفاقات اجتماعی مثل عشق در دانشگاه یا عشق در یک محله و ... نیاز به بستر دارد و چون این فیلم تلفیقی از عشق ایرانی و افغانی است نیاز به بستری داشت که در آن دو طرف همدیگر را دیده و باهم کار و زندگی کنند به  این خاطر سراغ قشر مهاجری رفتیم که به تبع قصه ما غیر قانونی و به تازگی وارد ایران شده‌اند و با مشکلات جدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

این تهیه کننده ادامه داد: با وجود نبودن بازیگران مطرح در این فیلم، کسانی که برای اولین بار کار را می بینند، خودشان مُبلّغ خوبی برای فیلم می‌شوند چرا که "چند متر مکعب عشق" در 5 روز اول حدود 51 میلیون تومان فروش کرده که برای این فیلم فوق‌العاده است.

محمودی، در خصوص اینکه تا چه اندازه نمونه عینی آدمهایی که در این فیلم هستند را در جامعه داریم اشاره کرد: در جامعه امروز ما رنگ عشق‌ها عوض شده به همین دلیل عشق و محبت در زندگی‌ها از بین رفته. از بین آدمهایی که این فیلم را می بینند درصد کمی‌ عشق و محبت موجود در آن را وارد زندگی خود می کنند و دنیای عجیب و غریب و شیرینی این اثر برای آن‌ها قابل لمس می‌شود.

وی نمونه عینی عشق واقعی را در جامعه پدر و مادر مثال زد و گفت: پدر و مادران ما به معنای واقعی عاشق هم بودند ولی الآن درصد بیشتری از عشق بین آدمها به صورت عادت در آمده و جدا شدن زوج‌ها از هم عادی شده است.

محمودی، تصریح کرد: از طریق این فیلم و با توجه به توانایی خودمان سراغ رفع معضل روابط عاشقانه رفتیم.

این تهیه کننده اظهار داشت: اگر در سینما و تلویزیون نشان ندهیم که بی احترامی پسر یا دختر به پدر و مادرشان کاری ناپسند است جوانان یاد نخواهند گرفت که بی احترامی به والدین امری زشت است.

وی در پایان گفت: جوانان حق ندارند به پدر و مادر خود طبق گفته قرآن یک "اف" هم بگویند، پس بیائیم مسیرها را به سمت عشق و محبت واقعی عوض کنیم.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.