سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"زنان" حافظان سلامت خانواده هستند

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به نقش تأثیرگذاری بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، و... گفت: زنان حافظان سلامت خانواده هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،لیلا آژیر در نشست مطبوعاتی مشترک جهاددانشگاهی، انتقال خون و امور بانوان استانداری که در سالن کنفرانس جهاددانشگاهی برگزار شد، زنان را حامیان و پاسداران جامعه عنوان و اظهار کرد: بانوان با تربیت فرزندان و بنیان نهادن خانواده مستحکم و استوار می‌توانند جامعه را به سمت توسعه هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت فعال جامعه بانوان هستند، افزود: هیچ جامعه ای بدون مشارکت اعضا نمی تواند ادعای پیشرفت و توسعه داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اعلام اینکه زنان به سرمایه‌های درونی مجهز هستند، اعلام کرد: یکی از این سرمایه‌ها عاطفه بوده و این امر موجب فداکاری وی در خانواده و نقش آفرینی به عنوان مادر و همسر می شود.

وی با تأکید بر اینکه اهدا خون و مزایای این امر باید برای بانوان بازگو شود، بیان کرد: عدم اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه‌سازی بانوان یکی از دلایل اصلی کاهش بانوان اهدا کننده خون بوده است.

آژیر، با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف در استان بیان کرد: تعدادی از بانوان به دلیل عدم آگاهی و اعتماد برای نگهداری خون بندناف فرزندانشان به خارج از کشور مراجعه می کنند و این امر مستلزم آموزش و آگهی است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذاری بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، و... گفت: زنان حافظان سلامت خانواده هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان حوزه سلامت حول محور خود مراقبتی می چرخد، بیان کرد: در صورتی که بانوان جامعه ما حافظ سلامتی خود باشند این امر را به خانواده خود منتقل کرده و در نتیجه جامعه سالم و سلامت خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی و آموزش در زمینه خود مراقبتی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، یادآور شد: این دو مقوله مهم را رسانه‌ها می‌توانند به خوبی در جامعه ترویج دهند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.