سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه 9:

بودجه عملیاتی بحث های مالی را شفاف می کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه ریزی عملیاتی طی 3 سال طراحی شده و در شفاف سازی مباحث مالی کمک شایانی می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا دبیر با حضور در جلسه ای در منطقه 9 با موضوع بررسی روند اجرای پروژه های مصوب سال 93 و پروژه های پیشنهادی سال 94 براساس برنامه عملیاتی دوم شهرداری تهران گفت: بحث بودجه ریزی سال 94 براساس بودجه عملیاتی و مبتنی بر عملکرد پیگیری می شود.

وی افزود: کارها در کمیسیون برنامه و بودجه براساس 4 سامانه مورد نظر دنبال می شود و براساس برنامه ریزی طی دو سال اصلاح لازم صورت می گیرد.

دبیر با بیان اینکه مناطق شهرداری تهران باید بر روی برنامه و بودجه وقت بیشتری بگذارند نیز اظهار داشت: بودجه عملیاتی طی سه سال طراحی شده که به جلو می رود و بحث های مالی شفاف سازی می شود.

وی تصریح کرد: بحث دیون و پروژه های نیمه تمام مهم است و پروژه جدید باید اولویت داشته باشد تا شروع شود و پروژه ای که نیاز منطقه است نیز به آن اصرار داشته باشید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بودجه سال 93 منطقه 9 را بصورت ویژه دیده شد و جای کار دارد و همین نگاه در بودجه 94 برای مناطق پایین دست نیز وجود دارد.

دبیر همچنین گفت: بحث پروژه های فرامنطقه ای ، مساجد و منابع انسانی با جدیت پیگیری و همچنین در مورد هزینه های قطعی در کمیسیون تخصیص نیز این مباحث دنبال می شود.

وی با بیان مناطق 22 گانه شهرداری خط قرمز کمیسیون برنامه و بودجه شورا است نیز گفت: مناطق جنوبی و کم برخوردار در بحث بودجه نقد و غیرنقد در اولویت خواهند بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملکرد مناسب شهرداری منطقه 9 در بحث برنامه و بودجه و کنترل پروژه گفت: منطقه 9 در این راستا خوب عمل کرده است که جای تقدیر دارد.

وی با تاکیدی دوباره بر اینکه بحث بودجه عملیاتی به شفاف سازی کمک می کند نیز تصریح کرد: هرچه سیستمها بهتر عمل کنند و بودجه ریزی مبتنی بر عملکردشان باشد به شفاف سازی لازم خواهیم رسید و امیدواریم که مناطق کمک کنند تا سامانه شورا اطلاعات را در کمترین زمان ممکن و به درستی جمع آوری کند.

علیرضا حسینی شهردار منطقه 9 نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت جغرافیایی منطقه گفت: منطقه 9 به عنوان ورودی غربی تهران و قدمگاه حضرت امام است و حدود 51 درصد از بافت منطقه را مجموعه فرودگاه تشکیل می دهد و بافت فرسوده  بالای 30 درصدی این بخش از پایتخت نیز مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

وی با اشاره به بازدید اعضا شورای اسلامی شهر تهران از منطقه 9 گفت: این بازدیدها کمک می کند تا منطقه به سمت پویایی و آبادانی بیشتر حرکت کند و مشاوره و راهنمایی اعضا شورای شهر در این راستا تاثیر گذار است.

حسینی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نگاه ویژه ای به مناطق جنوبی و به ویژه منطقه 9 دارد نیز گفت: حضور رئیس این کمیسیون در منطقه موجب دلگرمی است و بطور قطع منشا اثر خواهد شد.

وی افزود: طی یکسال اخیر در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جلسات منظم و مستمری با دیگر سازمان های خدمت رسان برگزار شد و منطقه 9 برای اجرای برخی طرح ها به عنوان پایلوت انتخاب شد.

حسینی تصریح کرد: پروژه های فرامنطقه ای ، ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) شاخه غربی و جنوبی ، ادامه استاد معین از شمال به اکبری و از جنوب به 30 متری جی، میدان ازادی و این اتفاقات منطقه را از بن بست خارج می کند.

وی با اشاره به احداث پارک بحران در منطقه 9 نیز گفت: احداث این پارک می تواند آمادگی منطقه در مقابل حوادث بحرانی را بیش از پیش تقویت کرده و از بروز مشکلات و معضلات ناشی از حوادثی نظیر زلزله پیشگیری کند.

شهردار منطقه 9 در ادامه عنوان کرد: سال گذشته حدود 140 هکتار فضای سبز نیز به منطقه اضافه شد و سرانه فضای سبز این بخش از پایتخت نیز بصورت قابل توجهی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه  این منطقه از شهرداری قدمگاه حضرت امام خمینی (ره) است و منطقه 9 میزبان اصلی برگزاری مراسم یوم ا... 22 بهمن است ، گفت: یکی از برنامه های اصلی شهرداری بعنوان میزبان اصلی برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن بوده که مطابق هر سال تمهیدات لازم در نظر گرفته می شود.

برپایه این گزارش ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه به مدت 2 ساعت از پروژه های ستاد پیشگیری و مدیریت بحران ، سرای محله شهید دستغیب ، سرای محله امامزاده عبدالله (ع) ، سرای محله صنعتی فتح ، مجموعه اداری شهید دستغیب ، پایگاه یکم شکاری مهرآباد ، گرمخانه و مددسرای امید بازدید کرد و با حضور در میدان فتح ، روند اجرایی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، مالی ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.