سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

طرح "دی میستورا" بیانگر شکست و ناکامی غرب است

یک کار‌شناس مسائل خاورمیانه در پی ارائه طرح صلح در سوریه از سوی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: این طرح تفاوتش با طرح‌های قبلی در این است که غرب تا اندازه‌ای به این حقیقت پی برده که بشار اسد ماندنی است.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ارائه طرح صلح در سوریه از سوی "دی‌میستورا" را بیانگر شکست و ناکامی غرب خواند و گفت: طرح‌هایی که سازمان ملل تاکنون در قبال سوریه مطرح کرده، همواره در راستای منافع غرب و بلکه ارتجاع منطقه بوده است.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه این طرح را متفاوت از طرح‌های پیشین که برای برقراری صلح در سوریه بود، برشمرد و تصریح کرد: در طرح‌های قبلی اگرچه تحت عنوان طرح‌های شش ماده‌ای از سوی کوفی عنان، اخضر ابراهیمی و یا طرح‌هایی که در ژنو ۲ مطرح شد مبتنی بر نوعی زمینه سازی برای حذف بشار اسد بود، اما در این طرح به وضوح قابل رویت است که آن‌ها پی به این واقعیت برده‌اند که بشار اسد ماندنی است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح جدید، شرایط جدید را پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از سازمان ملل با توجه به ماهیتی که دارد، انتظاری در جهت احقاق حقوق ملت‌ها نداریم.

قنادباشی با اشاره به اینکه سازمان اجازه دخالت در امور کشور‌ها را ندارد، اظهار داشت: مگر اینکه با فصل هفتم منشور سازمان ملل مطابقت داشته باشد که اینگونه هم نیست و سازمان ملل ابتدا باید مسئله فلسطین و مداخلات غرب در مسائل منطقه را مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اظهار تاسف از حمایت‌های غرب از تروریست‌های سوری، بيان کرد: سازمان ملل باید مسئولیت خود را در مقابل کسانی که تروریست‌ها را اعزام کرده و به آن‌ها سلاح می‌دهند ایفا کند.

وی در پایان گفت: در زمانی که دولتی در سوریه مستقر و مورد قبول مردم است، سازمان ملل باید گروه‌های معترض را دعوت به تمکین و پذیرش دولت مرکزی کند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.