سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌پور در نطق میان دستور:

حماسه " ۹ دی" اجازه نداد خودفروختگان، مملکت را به باد فنا دهند

یک نماینده مجلس با بیان اینکه حماسه 9 دی باعث ناامیدی دشمنان قسم‌خورده ملت شد، گفت: اجازه نمی‌دهیم خودفروختگان مملکت را به باد فنا دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ دی ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به عزاداری عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی همواره پشتیبان اصلی نظام جمهوری اسلامی‌اند و استان آذربایجان همیشه پشتیبان نظام بوده و هست.
 
قاضی‌پور با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی، تصریح کرد: سالگرد جوشش مردم ایران در راستای حمایت از نظام مقدس و ولایت فقیه و شهدا فرا می‌رسد، این حماسه به دنیا اعلام کرد که ما اجازه نمی‌دهیم که خودفروختگان مملکت را به باد فنا دهند و خون هزاران شهید را پایمال کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزود: حماسه ۹ دی موجب یاس و ناامیدی دشمنان قسم خورده نظام شد و آنان دانستند که نمی‌توان در ملت ایران ثبات و پایداری را از میان برد.
 
قاضی‌پور در ادامه با اشاره به دولت یازدهم تصریح کرد: هر وقت اصلاح طلبان به قدرت می‌رسند چرا باید قیمت نفت کاهش پیدا کند.، خاتمی هر بشکه نفت را ۸ دلار فروخت و روحانی هر بشکه نفت را با کاهش حدود ۱۰۰ دلار می‌فروشد، چرا دولت به اصطلاح تدبیر و امید در این راستا تدبیری نمی‌اندیشد، این دولت شما را سرگرم مذاکرات بی‌نتیجه کرده است.
 
قاضی‌پور همچنین در تذکری به رئیس جمهور اظهار داشت: منطقه آزاد و ویژه تجاری ارومیه را نگه‌ داشته‌اید که شاید در سفرهای استانی آن را اجرایی و عملیاتی کنید، هرچه زود‌تر این موضوع را پیگیری کرده و به مرحله عملیاتی برسانید.
 
قاضی‌پور همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، گفت: فانی، وزارت آموزش و پرورش را به فنا نده، در دوران ۸ سال دفاع مقدس آموزش و پرورش نقش اساسی داشت و حتی استاندار، شهردار و مدیرکل را معرفی می‌کرد، بنابراین این نهاد در کنار توجه به‌ آموزش باید به پرورش نیز توجه ویژه‌ کند، همچنین شرکت‌های خرید خدمات آموزشی، نهضت و پیش دبستانی‌ها باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و کسری اعتبار سال ۹۳ را از دولت بخواهند تا حقوق معلمان به موقع پرداخت شود.
 
قاضی‌پور تاکید کرد: لایحه بودجه سال 94 بر اساس اقتصاد مقاومتی باید نوشته می‌شد و تولید داخلی سرلوحه قرار می‌گرفت، اما متأسفانه  شاهد هستیم که معاون اول رئیس‌ جمهور اعتبار دفتر خود را از 2 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان در بودجه 94 افزایش داده و ردیف جدیدی را نیز با عنوان خدمات قراردادی با 47 میلیارد و 800 میلیون تومان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حقوق کارمندان در بودجه 94، 14 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: آیا تورم هم 14 درصد است که البته این گونه نیست، از کسری هزینه خانواده‌های چهار نفری که بانک مرکزی آن را 2.5 میلیون تومان و مرکز آمار یک میلیون و 800 هزار تومان دانسته از کجا تأمین شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: آنقدر که دولت به فکر سرمایه‌داران و ثروتمندان است، آیا به فکر خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد است، کجای لایحه بودجه سال 94 برای مستضعفان اعتباری اختصاص یافته که ما ندیده‌ایم.

قاضی‌پور تصریح کرد: در بودجه به جای صرفه‌جویی، شاهد افزایش بی‌رویه هزینه‌های دستگاه‌های دولتی هستیم، چرا در بودجه باز هم مساعدات نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی جدول شماره 12 شده و نزدیک به هزار میلیارد تومان است، بهتر نبود این مبلغ به جای انتشار اوراق مشارکت به بدهی‌های دولت اختصاص می‌یافت؟ دولت بدهکار که بذل و بخشش نمی‌کند، باید دید منافع چه کسانی در خطر است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه 94 اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گوشت قربانی شده،  ملت ایران خواستار احیای تالاب‌ها که از جمله زاینده‌رود و دریاچه ارومیه هستند، از سوی دیگر در بودجه تمام اعتبارات سدهای آذربایجان غربی قطع شده که این ظلم به این استان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.