سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتي سابقه بيماري دختر؛ خواستگاران را فراري مي دهد

در صورتي که بيماري به هيچ عنوان برگشت پذير نبود، نيازي نيست به طور مفصل درباره نوع بيماري به خواستگار توضيح دهيد اما در صورتي که اين بيماري احتمال بازگشت داشت بايد اين مسئله صادقانه با طرف مقابل مطرح شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه خراسان، دختري ۲۴ ساله هستم. ۳ سال پيش دچار تومور مغزي خوش خيم شدم اما عمل کردم و به ياري خدا بهبود يافتم ولي هر وقت برايم خواستگار مي آيد و از بيماري ام مي گويم، منصرف مي شوند. بايد چه کار کنم؟

خواهر گرامي، اجازه دهيد که قبل از هر چيز درباره اين که بعد از مبارزه با اين بيماري، اکنون به سلامت کامل دست پيدا کرده ايد به شما تبريک بگويم. مطمئنا عبور از چنين دوراني نيازمند يک توانمندي بزرگ است که در شما وجود داشته است و توانسته ايد آن را با موفقيت پشت سر بگذاريد.

حساب شده تر عمل کنيد

با توجه به نکاتي که در پيامک تان ذکر کرده ايد، اين طور برداشت مي کنم نگراني کنوني شما درباره تأثير بيماري تان در آينده زندگي مشترکتان است و اين که آيا بايد اين موضوع را با خواستگاران تان در ميان بگذاريد يا نه. به احتمال زياد شما نگران اين موضوع هم هستيد که دوباره اين اتفاق در زندگي شما رخ بدهد و در زندگي مشترکتان اختلال ايجاد کند. با اين حال، صداقت شما در بيان اين مسئله به خواستگاران تان قابل تحسين است، اما بايد در اين زمينه کمي حساب شده تر عمل کنيد. البته بايد در اين قضيه تا حدودي به خواستگاران تان حق بدهيد و توقع بيجا از آن ها نداشته باشيد.

احتمال برگشت پذير بودن بيماري تان را بررسي کنيد

با پزشک معالج تان مشورت کنيد و مطمئن شويد که بيماريتان برگشت پذير است يا خير. در صورتي که بيماري تان به هيچ عنوان برگشت پذير نبود، نيازي نيست به طور مفصل درباره نوع بيماريتان به خواستگارتان توضيح دهيد. به اعتقاد من فقط کافي است عنوان کنيد به خاطر اين بيماري تحت درمان بوده ايد و طبق نظر پزشک معالج تان به هيچ عنوان اين بيماري بازگشت ندارد، اما در صورتي که اين بيماري احتمال بازگشت داشت بايد اين مسئله صادقانه با طرف مقابل مطرح شود چون در صورت بازگشت اين بيماري، آسيب هاي جدي به زندگي مشترک شما وارد خواهد شد. با اين حال، مي توانيد به طرف مقابل اين اطمينان را بدهيد که در صورت بازگشت چنين بيماري، خود و خانواده تان پيش بيني هاي لازم درباره درمان و هزينه هاي مربوط به آن را کرده ايد و از اين طريق نگراني هاي پيش آمده را تا حدي رفع کنيد.حالا که با اين شرايط خاص روبه رو شده ايد، لزومي ندارد حتما با همه خواستگاران تان جلسه داشته باشيد و با همه آن ها اين موضوع را در ميان بگذاريد. سعي کنيد با همکاري والدين تان تنها افرادي را به خواستگاري بپذيريد که سطح درک بالايي از اين شرايط دارند. البته قصد ندارم از افرادي که از ازدواج با شما منصرف شده اند، عيب بگيرم اما اين مسئله کاملا مشهود است که آن ها نتوانسته اند با شرايط شما خودشان را تطابق بدهند. فردي مناسب شماست که بتواند در کنار اين نکته، ويژگيهاي مثبت شما را نيز در نظر بگيرد.

مراقب افکارتان باشيد

در پايان تأکيد مي کنم حضور خواستگاران متعدد و منصرف شدن آنها، ممکن است در ادامه به از دست رفتن اعتماد به نفس و کاهش عزت نفس شما منجر شود. بنابراين شما بايد بيشتر مراقب خود و افکار تان باشيد. در خور ذکر است که در چنين شرايط خاصي از کمکهايي که يک روانشناس مجرب مي تواند به شما داشته باشد، غافل نشويد.

جواد غفوري نسب- کارشناس ارشد مشاوره خانواده


انتهاي پيام/


برچسب ها: خانواده ، مشاوره ، ازدواج ، دختر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.