سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

یکهزار و 720 موقوفه در شهرستان مهریز استان یزد

هنوز افزون بر دو هزار موقوفه شناسایی نشده در این شهرستان وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص و طبق نیات واقفان تحت نظارت اوقاف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: هنوز افزون بر دو هزار موقوفه شناسایی نشده در این شهرستان وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص و طبق نیات واقفان تحت نظارت اوقاف قرار گیرد.

' شجریان' افزود: برای شناسایی این موقوفات در بخش های مختلف فرهنگی و عمرانی در سالجاری فعالیت های جدی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص تاکنون جلسات متعدد و مفیدی با مسوولان اجرایی، معتمدین محلات و تشکل ها و همچنین افراد مسن و علاقمندان برای شناسایی موقوفات برگزار شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز اظهار کرد: کار شناسایی موقوفات و رقبات مختلف آنها به خاطر اهمیت موضوع و تحقق نیات واقفان نیک اندیش خیلی مهم و جزو اولویت های این اداره محسوب می شود.

شجریان اضافه کرد: هم اکنون در مهریز یکهزار و 720 موقوفه و افزون بر سه هزار و 900 رقبه در مناطق شهری و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که طبق مقررات زیر پوشش این اداره هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز اعلام کرد: 60 درصد موقوفات شهرستان مهریز در بخش های مختلف در زمینه برگزاری محافل و مجالس ماه محرم و صفر است.

شجریان ادامه داد: در ماه محرم و صفر و طبق نیات واقفین مجالس و محافل سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یارانشان در مساجد و حسینیه های شهری و روستایی مهریز برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: حضور قشرهای مختلف مردم و بخصوص خیرین و مردم خیراندیش مهریز در برنامه های مختلف و همراهی با اوقاف خیلی موثر است و باید این همدلی و همراهی ها ادامه یابد.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: موقوفه ، مهریز ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.