سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

ورود 2500تاکسی سمند به ناوگان تاکسیرانی/ تاکسیرانان تنها با پنج میلیون تومان قادر به نوسازی تاکسی خود خواهند بود

جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران از نوسازی 2500تاکسی فرسوده با سمند EF7 و ورود آنها به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

مهدی ابراهیمی جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توقف دو ساله نوسازی تاکسی در ناوگان تاکسیرانی و آغاز این فرآیند از سال 93 ، اظهارداشت: از 17هزار تاکسی فرسوده و با عمر بالاتر از 10سال تاکنون ثبت نام نوسازی 6400 تاکسی فرسوده به انجام رسیده است.
 
وی با بیان اینکه از 17هزار خودروی فرسوده که در شهر تهران تردد می کند، 8700 خودروی فرسوده متعلق به پیکان است، بیان داشت: از 2500خودروی واگذار و تعویض شده تاکنون 2000خودرو از  نوع پیکان بوده که با توجه به جایگزینی این خودروها با سمند EF7  این امر تاثیر موثری در کاهش آلایندگی هوا به عنوان مهمترین چالش امروز شهر تهران خواهد داشت.
 
جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران با عنوان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودرو سمند تاکنون با استقبال خوب تاکسیرانان توام بوده است، تصریح کرد:‌ قطعا افزایش سایر خودروها به سبب واگذاری انگیزه‌ای بیشتری را در تاکسیران ها جهت نوسازی ناوگان ایجاد خواهد کرد.
 
ابراهیمی به ارائه وام‌های 20میلیونی با بهره 15درصدی به متقاضیان نوسازی تاکسی اشاره کرد و گفت: هر چند مطابق هماهنگی های به عمل آمده، بانک صادرات به عنوان تنها بانک عامل تخصیص اعتبار و تسهیلات در  کشور است اما در تهران این تسهیلات از طریق بانک شهر  نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به ارزش 5میلیون و 500هزار تومانی اسقاطی خودروهای فرسوده متقاضیان طرح نوسازی، افزود: در واقع تاکسیرانان تنها با پرداخت 5میلیون تومان وجه نقد و نیز 20میلیون تومان وام در اقساط پنج ساله در سررسید 60 ماهه قادر به نوسازی تاکسی‌های خود خواهند بود.
 
جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران در ادامه تصریح کرد:‌بر خلاف روزهای نخست ثبت نام نوسازی که ارائه وام‌ها از سوی بانک صادرات منوط به معرفی دو ضامن بر مبنای بخش نامه بانک مرکزی به جهت واگذاری تسهیلات بالاتر از 20میلیون بود اما با هماهنگی‌های ستاد  حمل و نقل سوخت و سازمان تاکسیرانی تعداد ضامنین اکنون به یک نفر کاهش یافته و تاکسیرانان تنها با معرفی یک ضامن برخوردار از حقوق بالاتر از یک میلیون تومان قادر به دریافت وام خواهند بود.
 
ابراهیمی‌در پایان با عنوان این که در تهران تاکسیرانان متقاضی نوسازی خودرو تنها با در رهن قرار دادن سند تاکسی قادر به برخورداری از این تسهیلات خواهند شد، گفت: البته نوبت دهی بانک صادرات به متقاضیان نیز یکی دیگر از چالش‌های فرآیند نوسازی برای تاکسیرانان است که امیدواریم سریع‌تر مرتفع شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاکسی ، سمند ، نوسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
حسین ثنائ نسب
۱۰:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام توروخدا ب داددل ماهم برسین من چندماه درگیر ی تکسی خریدنم اونم ب طور نقدی فقط منتظر پیش فاکتور توروخدا،ی فکری بکنین ادم مستاجر بی پولی قسط های بانکی خیلی فشاراورد رو منو زن بچه ام ی فکربکنین ..مرسی
مرتضي كلاته
۱۵:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام چرا سمند تاكسي باشه پژو ٤٠٥ نباشه ؟؟؟ مى خواستم با آقا مهدي ابراهيمى در تماس باشم
mojde
۱۰:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۴
باسلام من هم از متقاضیان تاکسی فرسوده هستم کی به داد دل ما می رسید خسته شدیم
جلال اسلامی
۱۹:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید بنده از متقاضیان هستم و ثبت نام کرده ام و کارهای بانکی منجمله ضامنین و چک سفته رو هم به بانک داده ام و همچنان منتظر صدور پیش فاکتور هستم خیلیها مثل من هستند متاسفانه هیچ راه کاری ارائه نشده چرا؟شهرستان سیرجان