مهدی ابراهیمی جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توقف دو ساله نوسازی تاکسی در ناوگان تاکسیرانی و آغاز این فرآیند از سال 93 ، اظهارداشت: از 17هزار تاکسی فرسوده و با عمر بالاتر از 10سال تاکنون ثبت نام نوسازی 6400 تاکسی فرسوده به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه از 17هزار خودروی فرسوده که در شهر تهران تردد می کند، 8700 خودروی فرسوده متعلق به پیکان است، بیان داشت: از 2500خودروی واگذار و تعویض شده تاکنون 2000خودرو از نوع پیکان بوده که با توجه به جایگزینی این خودروها با سمند EF7 این امر تاثیر موثری در کاهش آلایندگی هوا به عنوان مهمترین چالش امروز شهر تهران خواهد داشت.
جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران با عنوان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودرو سمند تاکنون با استقبال خوب تاکسیرانان توام بوده است، تصریح کرد: قطعا افزایش سایر خودروها به سبب واگذاری انگیزهای بیشتری را در تاکسیران ها جهت نوسازی ناوگان ایجاد خواهد کرد.
ابراهیمی به ارائه وامهای 20میلیونی با بهره 15درصدی به متقاضیان نوسازی تاکسی اشاره کرد و گفت: هر چند مطابق هماهنگی های به عمل آمده، بانک صادرات به عنوان تنها بانک عامل تخصیص اعتبار و تسهیلات در کشور است اما در تهران این تسهیلات از طریق بانک شهر نیز به متقاضیان پرداخت میشود.
وی با اشاره به ارزش 5میلیون و 500هزار تومانی اسقاطی خودروهای فرسوده متقاضیان طرح نوسازی، افزود: در واقع تاکسیرانان تنها با پرداخت 5میلیون تومان وجه نقد و نیز 20میلیون تومان وام در اقساط پنج ساله در سررسید 60 ماهه قادر به نوسازی تاکسیهای خود خواهند بود.
جانشین معاونت فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران در ادامه تصریح کرد:بر خلاف روزهای نخست ثبت نام نوسازی که ارائه وامها از سوی بانک صادرات منوط به معرفی دو ضامن بر مبنای بخش نامه بانک مرکزی به جهت واگذاری تسهیلات بالاتر از 20میلیون بود اما با هماهنگیهای ستاد حمل و نقل سوخت و سازمان تاکسیرانی تعداد ضامنین اکنون به یک نفر کاهش یافته و تاکسیرانان تنها با معرفی یک ضامن برخوردار از حقوق بالاتر از یک میلیون تومان قادر به دریافت وام خواهند بود.
ابراهیمیدر پایان با عنوان این که در تهران تاکسیرانان متقاضی نوسازی خودرو تنها با در رهن قرار دادن سند تاکسی قادر به برخورداری از این تسهیلات خواهند شد، گفت: البته نوبت دهی بانک صادرات به متقاضیان نیز یکی دیگر از چالشهای فرآیند نوسازی برای تاکسیرانان است که امیدواریم سریعتر مرتفع شود.
انتهای پیام/