سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50درصد موقوفات کشور فاقد درآمد یا کم در آمدند

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور گفت:شناسایی رقباتی که در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار دارند و ایجاد رابطه استیجاری، در آمد زایی و سودهی این موقوفات در اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های آتی اوقاف و امور خیریه کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عباسعلی جعفری معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران و نشست خبری وقف و اقتصاد با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای وقف اقتصادی در مقاومت اقتصادی کشور افزود: سرمایه گذاری کارآمد در سیاست‌های کلان وقف اقتصادی و سرمایه گذاری عظیم از حالت رکود به مولد اقتصادی استفاده از بهره وری صحیح و کسب در آمد از طریق اشتغال زایی، عدالت اجتماعی و خدمات رسانی به مردم در دست اقدام مدیریت اقتصادی از طریق حداکثر و اجرای موقوفات اقتصادی  کشور است.
 
وی  تصریح کرد: سالانه کردن موقوفات کشور، شناسایی و ایجاد درآمد زایی در موقوفات، طبقه بندی و دسته بندی موقوفات، تبیین نظام درآمدزایی و تدوین سند راهبردی موقوفات اقتصادی، برنامه ریزی محاسبه وصول اجاره موقوفات برای طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری و تبیین موقوفات در بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن، تجارت، صنعت و معدن از برنامه‌های پیشرو اوقاف و امور خیریه کشور است.
 
جعفری بیان کرد:‌ طراحی شاخص بهره وری اقتصادی، استخراج بیش از 200شاخص در 16حوزه کاری در بحث در آمدی، سرمایه گذاری، اجرای نیات واقفان، مصرف و هزینه، حقوقی و ثبتی از اقدامات دیگر اوقاف و امور خیریه کشور است.
 
وی اشاره کرد‌: تاکنون 76شاخص نهایی و در شورای راهبردی اوقاف بررسی شده است و در صورت تصویب در پیشرفت نرخ بهره وری اقتصادی در آینده استفاده می‌شود.
 
معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: موقوفات و رقبات کشور در بخش‌های مختلف شامل در آمدزا، کم درآمد و فاقد در آ‌مد تعریف شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: وقف ، درآمد ، سودهی ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.