سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

187 کد تلفن ثابت به 31 کد کاهش یافت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت 187 کد تلفن ثابت به 31 کد کاهش یافت.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم پایان هم‌کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور با اشاره به اینکه اولین مصوبه طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت گفت: متاسفانه به دلیل اختلافات سلیقه در برآورد مالی و مشکلات فنی و شهری درسال 90 این پروژه متوقف شد اما از شهریور سال 92 با گذراندن کار کارشناسی و درنظر گیری مسائل فنی ومالی این طرح مجددا در دستور کار قرار گرفت.

وی هم‌کد سازی در دنیا را یک جشن ملی عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح از سویی باید عدالت ارتباطی و کاهش هزینه‌ها و درآمد اپراتور در نظر گرفته می‌شد تا دچار تزلزل نشود.

عمیدیان با اشاره به مشکلات فنی اظهار کرد: گاهی در اجرای این پروژه مشکلات فنی وجود و برخی از روشها بروز نمی شد اما با تلاش و زمان‌بندی این پروژه درزمان مقرر به پایان رسید.

وی درخصوص مزیت طرح هم‌کد سازی تلفن ثابت تصریح کرد: درطرح هم‌کدی ذخیره شماره‌گذاری‌ها اتفاق افتاد و کدهای شهری از 187 کد به 31 کاهش یافت، همچنین تسهیل ارتباطات در مناطق دور دست شفافیت تعرفه‌ها، گسترش مسیر خدمات با هزینه مناسب از دیگر منافع اجرای این طرح بود.

عمیدیان با تاکید بر مشکلات فنی این پروژه گفت: اجرای هم‌کدی در آذرماه سال 90 آغاز شد در آذرماه استان ایلام به عنوان آخرین استان هم‌کدی تمام شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در 1706 مرکز تلفن شهری، 8هزار و 513 مرکز تلفن روستایی و 41 هزار و 755 روز کار کارشناسی اجرا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عمیدیان ، کاهش ، کد ، ارتباطات ، ذخیره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.