سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه با اوکراين توافق‌نامه صادرات برق امضا کرد

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد مسکو و کیف در زمینه تأمین برق اوکراین توافق‌نامه امضا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دمیتری کوزاک" معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد مسکو و کیف در زمینه تأمین برق اوکراین توافق نامه امضا کرده اند.

 بر اساس این گزارش، مسکو 9 میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

او همچنین گفت با وجود این حقیقت که هنوز مفاد این توافق نامه هنوز تکمیل نشده و هنوز قیمت دقیق آن تعیین نشده است، روسیه تقریبا انتقال برق به اوکراین را آغاز کرده است.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 در پایگاه اینترنتی خود به نقل از کوزاک اعلام کرد:" به منظور کاهش روند خاموشی و دیگر مشکلات موجود، ما - مسکو و کیف - مذاکراتی درباره تأمین نه میلیارد کیلووات ساعت برق به اوکراین برگزار کرده ایم. ما توافقی در این زمینه امضا کردیم اما مفاد توافق نامه هنوز تکمیل نشده است . با این حال، بر اساس دستور رئیس جمهور روسیه تصمیم برای انتقال برق اتخاذ شده است."

در سال 2013، مصرف برق در اوکراین حدود 147 میلیارد کیلووات یاعت بوده است.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین گفت بر اساس شرایطی مطلوب به اوکراین منتقل خواهد شد.

کوزاک همچنین گفت:" تأمین برق اوکراین بر اساس بهای فعلی برق در روسیه انجام خواهد شد و این در حالی است که بهای انرژی در بازار اوکراین گران تر است. ما با توجه به این که نیروگاه برق هسته ای اوکراین تعطیل شده است برق خود را با بهایکمتر در اختیار آنها قرار می دهیم."

به سبب درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین ، کیف بخش زیادی از معادن زغال سنگ خود را از دست داده است. این کشور در حال حاضر از کمبود سوخت رنج می برد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.