سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارجاع پرونده دو راننده زن عربستانی به دادگاه تروریسم

مقام‌های عربستان سعودی پرونده دو زن فعال حقوق بشر را به دادگاه جرایم تروریستی ارجاع داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ دادگاهی در منطقه الاحصا در استان شرقی روز پنج‌شنبه پرونده این دو زن را به دادگاه ضدتروریسم ارجاع داد.
 
لجین الهذلول ۲۵ ساله از ۱۰ آذر به دلیل مخالفت با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان در زندان به سر می‌برد. وی سعی داشت با خودرو از از امارات وارد عربستان شود که پلیس مرزی این کشور او را دستگیر کرد.  

مسیا العمودی ۳۳ ساله هم که ساکن امارات بود پس از دستگیری لجین الهذلول برای رساندن آب، غذا و پتو سعی داشت با خودرو وارد عربستان شود که بازداشت و زندانی داشت.

هنوز اتهام این دو فعال حقوق بشر مشخص نیست اما به گفته فعالان، به نظر می‌رسد پرونده این دو زن به دلیل فعالیت در شبکه اجتماعی در دادگاه بررسی می‌شود و تخلف آن‌ها از ممنوعیت رانندگی موضوع دادگاه نیست.  

در حال حاضر، حدود ۲۲۸ هزار نفر لجین الهذلول را در توئیتر دنبال می‌کنند. وی پیش از بازداشت، جزئیاتی از انتظار ۲۴ ساعته خود را برای ورود به عربستان در صفحه توئیتر خود منتشر کرده بود.

همچنین، حدود ۱۳۱ هزار نفر العمودی را در صفحه توئتیر او دنبال می‌کنند. وی مجری یک برنامه درباره رانندگی زنان در شبکه یوتیوب بود.

مخالفت زنان عربستانی با ممنوعیت رانندگی افزایش یافته و فیلم‌هایی را از خود در هنگام رانندگی منتشر می‌کنند.

عربستان سعودی تنها کشور جهان است که در آن رانندگی زنان ممنوع است.  اگرچه قانونی رسمی درباره ممنوعیت رانندگی زنان وجود ندارد، اما رانندگی زنان بر اساس فتوای روحانیون وهابی ممنوع است.

اگر زنان عربستان رانندگی کنند دستگیر و زندانی می‌شوند و حتی حکم شلاق برای آن‌ها صادر می‌شود.

این در حالی ایست که مقام‌های سعودی درخواست‌های گروه‌های فعال حقوق بشر برای پایان دادن به آن چه که نقض حقوق زنان در این کشور می‌دانند را نادیده می‌گیرند. 



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.