سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

پیشنهاد ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسکو

استاندار آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی،جبارزاده در دیدار با منتخبان کلیبر در مسجد امام خمینی این شهر گردشگری را محور توسعه شهرستان کلیبر عنوان کرد و گفت: توسعه این بخش اولین هسته کلیدی سند تدبیر توسعه این شهرستان است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که ظرفیت اقامتی شهرستان کلیبر باید افزایش یابد، افزود: کلیبر در منطقه شمال غرب کشور جزو مناطق ممتاز گردشگری است که برای توسعه آن باید زیرساخت‌های گردشگری از جمله مراکز اقامتی افزایش یابد.

وی همچنین از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسکو خبر داد و گفت: با این اقدام و معرفی کلیبر در سطح جهانی ظرفیت بزرگی برای بخش گردشگری این شهرستان و کل استان فراهم می‌شود.

جبارزاده با اشاره به این که ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و توسعه صنایع معدنی محورهای بعدی توسعه شهرستان کلیبر هستند، افزود: نرخ بیکاری در شهرستان کلیبر نسبت به شهرستان دیگر پایین تر است،‌ اما دلیل بر این نیست که تلاشی برای اشتغالزایی نشود.

وی حضور بخش خصوصی برای اجرای فعالیت‌های تعریف شده در سند تدبیر توسعه شهرستان را ضروری دانست و گفت: دولت به دلیل محدودیت منابع و مشکلاتی مانند کاهش قیمت نفت، امکان سرمایه‌‌گذاری در بخش‌های مختلف را ندارد، اما با تمام توان از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می‌کند.
 انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.