سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک فعال حوزه زنان تاکید کرد:

ضرورت برخورداری قوانین تامین امنیت "زنان" از ضمانت اجرایی

یک فعال حوزه زنان گفت: بسیاری از قوانین لوایح و طرح‌ها در مجلس مصوب شده ولی عملیاتی نشده است. بنابراین لازم است لایحه تامین امنیت زنان پس از تصویب، ضمانت اجرایی داشته باشد و بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،زهرا نژاد بهرام اظهارکرد: لازم است انتظارات خود را از مسئولان با توجه به جدی بودن نگرانی‌های اجتماعی درباره امنیت زنان در حوزه‌های مختلف ابراز کنیم و مسئولان نیز به این نگرانی‌ها بپردازند و سعی کنند با بکارگیری دیدگاه‌های کارشناسان هرچه سریع‌تر لایحه تامین امنیت زنان را به سرانجام برسانند.

وی افزود: این امر موجب می‌شود تا حد امکان خطرات برای امنیت زنان کاهش یابد. البته هر قانونی که تصویب شود درون خود مشکلاتی دارد که باید با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسان این مسایل به حداقل برسد و آسیب‌های آن برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی زمینه پذیرش قوانین مصوب شده در حوزه زنان گفت: لازم است رسانه‌های دستگاه‌های تربیتی و فرهنگی در جهت نهادینه کردن این قانون تلاش کنند.

این فعال حوزه زنان با اشاره به قانون بستن کمربند ایمنی اظهار کرد: سال‌های زیادی از تصویب این قانون می‌گذرد اما افراد جامعه به آن عمل نمی‌کردند. پس از مدتی با انجام اقدامات پیشگیرانه، محدودکننده و وضع جرایم مالی، بستن کمربند ایمنی در میان مردم جامعه نهادینه شد. بنابراین لازم است علاوه بر بررسی و تصویب قانون و ابلاغ آن به دستگاه‌ها به فکر پذیرش آن در جامعه باشیم تا هرچه زودتر امنیت اجتماعی زنان مورد توجه قرار گیرد.

نژادبهرام در پایان گفت: حاکمیت عزم جدی برای تامین امنیت زنان دارد؛ چراکه دولت‌ها قصد دارند که محیط جامعه را آرام نگه دارند تا بتوانند حاکمیت خود را اعمال کنند و امنیت زنان نیز می‌تواند در تامین امنیت کلی جامعه موثر باشد، اما متاسفانه تامین امنیت زنان دغدغه اصلی حاکمیت نبوده و در بوروکراسی اداری گرفتار شده است.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.