سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات تونس

امروز نیز در جنوب تونس اعتراضات به نتایج انتخابات تونس ادامه داشت. در این انتخابات السبسی رئیس حزب نداء تونس و سیاستمدار با تجربه تونسی پیروز شد‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛  هیئت مستقل نظارت بر انتخابات روز دوشنبه اعلام کرد السبسی با کسب 55.68 آرا در انتخابات پیروز شد.
خبرگزاری رسمی تونس گزارش داد "گروهی از معترضین در منطقه سوق الاحد در ولایت قبلی صبح امروز چهارشنبه اقدام به اتش زدن مرکز گارد امنیتی کش.ر نمودند که در اثر ان بخشی از این مرکز سوخته شد. از سوی دیگر در اقدامی مشابه مرکز حزب نداء نیز به آتش کشیده شد.
منابع امنیتی گزارش دادند تجهیزات نظامی به همراه تعدادی از نیروهای گارد امنیتی به منطقه سوق الاحد برای برقراری امنیتی و حفظ اموال عمومی و خصوصی وارد شدند‎.
روز سه شنبه این منطقه که از توابع استان قبلی در جنوب تونس است شاهد درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات بوده است.‎
نیروهای امنیتی با پرتاب گازهای اشک آور تلاش نمودند این معترضان را پراکنده کنند.‎
معترضین خشمگین از نتایج انتخابات دیشب در استان سیدی بوزید  با پرتاب لاستیک های آتش زا جاده اصلی شهر را مسدود کردند که نیروهای امنیتی با پرتاب گازهای اشک آور انها را متفرق کردند‎.
در پی اعلام پیروزی السبسی در انتخابات روز دوشنبه اتش اعتراض شهرهای جنوب تونس را فراگرفته است. السبسی یک مقام سابق رژیم اسبق تونس است.‎
هزاران جوان در شهر های تطاوین، بن قردان، دوز، قابس، قبلی در اعتراض به پیروزی السبسی اقدام به اتش زدن لاستیک ها و سد معبر نمودند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند‎.
السبسی 88 ساله وزیر کابینه ریاست جمهوری متوفی حبیب بورقیبه و رئیس پارلمان تونس در زمان رییس جمهور مخلوع زین العابدین بن علی بوده است. منتقدان و مخالفان او معتقدند با پیروزی او پس از 4 سال از قیام مردمی در سقوط حکومت بن علی، بار دیگر رژیم سابق روی کار خواهد امد. اما این سیاستمدار کهنه کار خود را ملزم به تشکیل  دولت با تجربه کرده است که سعی دارد بحران های اقتصادی امنیتی کشور را با حفظ آزادی ها اصلاح کند.‎

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.