سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهربازی های سنتی، ورزشی در کشور راه اندازی می شود

شهربازی های ورزشی سنتی در آینده ای نزدیک در 400 شهر کشور آغاز به کار خواهد کرد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ، یعقوب مصحفی ، بنیانگذار و طراح شهربازی های سنتی،ورزشی با اعلام این خبر گفت : وسعت این شهربازی ها به جمعیت هر شهر بستگی دارد اما به طور میانگین در هر شهربازی 20 غرفه پیش بینی می شود که 15 غرفه بازی های سنتی و ملی چون کبدی ، الک دولک ، طناب کشی و قصه گویی را شامل می شود و در پنج غرفه نیز بازی های بومی هر شهر بر پا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شهربازی های سنتی،ورزشی به نام سرزمین من نامیده می شود ، افزود : کودکان بین 2 تا 15 سال می توانند با پرداخت ورودی به مدت سه ساعت از همه غرفه های این شهربازی ها استفاده کنند که پرداخت این مبلغ ، امکان استفاده پدر مادرها حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ ها از امکانات مجموعه را میسر می کند.

به گفته مصحفی ، شهربازی های سنتی،ورزشی مجهز به یک اتاق فرمان است که کارشناسان با استفاده از دوربین های مدار بسته ، استعداد کودکان را شناسایی و در جهت شکوفا کردن آن برنامه ریزی می کنند همچنین اگر کودکی رفتاری ناهنجار داشته باشد کارشناسان کمک می کنند تا ناهنجاری ها به هنجار تبدیل شود.

وی ادامه داد : آرامش و امنیت ، بارزترین مشخصه شهربازی های سنتی در مقایسه با شهربازی های مکانیکی است ضمن اینکه کمک به احیای بازی های بومی و ملی از مزیت های آن به شمار می رود.

منبع ریال نیوز

برچسب ها: شهر ، بازی ، ورزش ، کبدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.