سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارن پالسی: "کریسمس سیاه" برای مسیحیان عراق، مصر و سوریه

مجله آمریکایی فارن پالسی در گزارشی به اوضاع مسیحیان منطقه در آستانه کریسمس پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی با عنوان " کریسمس سیاه برای مسیحیان خاورمیانه" به بررسی اوضاع مسیحیان در منطقه با پایان سال 2014 پرداخت و اعلام کرد در عراق و با وجود اینکه زندگی برای هیچ کس از زمان حمله آمریکا در سال 2003 که سبب ایجاد جنگ فرقه ای شد، خوب نیست اما جوامع مسیحی در این کشور بطور ویژه ای متضرر شده اند.

این مجله می‌نویسد: از بین یک میلیون مسیحی که در عراق در شروع جنگ وجود داشتند، فقط 250 هزار نفر از آنها امروز در این کشور هستند و در طی ده سال، دشمنان آنها اقدام به ربایش آنها، بمباران کلیساهای آنها و ربایش کشیش های آنها کرده اند و جامعه مسیحی این کشور که جزء پرفعالیت ترین ها در بغداد بود، از بین برده شده است.

فارن پالیسی می‌نویسد: حتی در همین اواخر نیز بسیاری از آنها که باقی مانده بودند، در شمال عراق خصوصا در دومین شهر بزرگ عراق، موصل متمرکز شده بودند؛ اما تروریست های داعش زندگی مسیحیان در شمال عراق را نابود کردند.

این مجله در ادامه می‌گوید: متأسفانه تراژدی مسیحیان عراق در بسیاری از اماکن دیگر نیز تکرار شد ؛ تنش های فرقه ای در جهان در حال ریشه دار شدن است و غالبا مسیحیان قربانیان آن می‌باشند؛ در سوریه مسیحیان سوریه که اکثریت آنها از ارتودکس می‌باشد در جنگی داخلی میان دولت و تروریستها محاصره شده اند و در مصر نیز قبطی‌ها همچنان به کلیساهای آتش زده شده می‌روند و هنوز احساسات ضد مسیحی وجود دارد.

این مجله همچنین می‌نویسد که اقلیت های دیگری نیز وجود دارند که در منطقه هدف گرفته شده اند مانند ایزدی‌ها؛ اما آنچه در مسأله مسیحیان خاورمیانه مهم است این است که این جوامع مسیحی که مورد حمله قرار می‌گیرند، دارای یک نوع فرهنگ منحصر به فردی هستند که در حال حاضر در معرض آسیب پذیری قرار گرفته اند.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.