سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان سیاست خود در قبال ایران را برای سال 2016 تدوین می‌کند

کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی آمریکا که نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری است چندی است در نشست‌هایی شرکت می‌کند که هدفش ارتقای دانش وی از سیاست خارجی است و مساله هسته‌ای ایران یکی از موضوعات آن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس گزارش داد: به عنوان نمونه، وی در اواخر ماه نوامبر در ساعت 9 شب مشغول شرکت در مصاحبه‌ای درباره ایران و تسلیحات هسته‌ای بود.

یکی از طرفین مصاحبه خواستار اتخاذ موضعی شدید علیه ایران بود و می‌گفت نباید به ایران اجازه داد توان غنی‌سازی را کسب کند. دیگری وضعیت مذاکرات کنونی را به طور خلاصه شرح می‌داد و می‌گفت اجبار ایران به رهاکردن کامل غنی‌سازی امری واقع‌گرایانه نیست.

کریستی بسیاری از شب‌های خود را در سال گذشته میلادی به همین ترتیب گذرانده است.

کریستی که سابقا دادستان بود نسبت به هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دمکرات‌ها دارای تجربه کمتری درباره سیاست خارجی است و لذا به برگزاری چنین بحث‌هایی نیاز دارد.

باب زوئلیک، رئیس سابق بانک جهانی و نماینده تجاری آمریکا و برایان هوک، معاون سابق وزیر خارجه و مشاور ارشد میت رامنی در سیاست خارجی وی را در این بحث‌ها یاری می‌کنند.زوئلیک می‌گوید موضوع این بحث‌ها شامل مساله اوکراین و روسیه، مساله داعش، سوریه و عراق، ایران، و بودجه دفاعی آمریکاست.

در این بحث‌ها که عموما 90 دقیقه طول می‌کشد، ابتدا چند کارشناس تاریخچه منطقه و تازه‌ترین تحولات را مرور می‌کنند و سپس یک جلسه پرسش و پاسخ مفصل برگزار می‌شود.

هدف از این نشست‌ها آشناکردن کریستی با دیدگاه‌های مختلف و کمک به وی برای کسب درک بهتر از مسایل جهانی است.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.