سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر واحد علوم و تحقیقات خبر داد

تحقق شعار هر خانواده یک امداد گر، چشم انداز کانون دانشجویی هلال احمر واحد علوم و تحقیقات

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر واحد علوم و تحقیقات،هر خانواده یک امداد گر، تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها، حمایت از زندگی انسان ها، صلح، دوستی و تفاهم را از شعار ها و چشم اندازهای این کانون دانشجویی دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات نیلوفر جعفری دبیر کانوندانشجویی هلال احمر این واحد دانشگاهی گفت: کانون دانشجویی هلال احمر این واحد زیر نظر جمعیت هلال احمر واحد شمیرانات و به عنوان واسطه ای بین جمعیت هلال احمر و واحد علوم و تحقیقات فعالیت می کند. 

وی ادامه داد: کانون دانشجویی هلال احمر واحد علوم و تحقیقاتبا برنامه ریزی برای جذب اعضا و بهره مندی از توان دانشجویان، بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، امدادی و بشر دوستانه ایجاد می کند.  

جعفری جذب، سازمان دهی و تربیت دانشجویان برای انجام خدمات امدادی و اجتماعی به ویژه به هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه را نخستین هدف این کانون دانست و افزود: بسترسازی مناسب در جهت تداوم همکاری دانشجویان داوطلب با هلال احمر پس از فراغت از تحصیل ازدیگر اهداف کانون دانشجویی  هلال احمر واحد علوم و تحقیقات است.  

وی از کوشش در جهت شناساندن وظایف و اهداف انسانی جمعیت هلال احمر از طریق برنامه های آموزشی و پژوهشی در جهت سیاست های کلی پژوهشی - آموزشی کشور و این جمعیت در کانون خبر داد و تصریح کرد: تلاش در جهت تقویت روحیه انسان دوستی در بین دانشجویان با انجام برنامه های بشر دوستانه و امدادی و بسط اندیشه هایی چون مهرورزی، خدمت به دیگران، ایثار، دوستی و ... با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها از جمله اهداف فعالیت کانون هلال احمر واحد است. 
جعفری با بیان اینکه توسعه دامنه شناخت و معرفت اعضا نسبت به الگوی خانواده بر اساس قرآن نیز از اهداف این کانون محسوب می شود، اظهار داشت:عضوگیری از بین دانشجویان داوطلب با انجام فراخوان در طی سال و برنامه ریزی برای آموزش و به کارگیری آنان در فعالیت های امدادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاحتی و ... از وظایف کانون به شمار می رود. 

وی ادامه داد: از دیگر وظایف کانون هلال احمر واحد علوم و تحقیقات ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به دانشجویان در چارچوب اهداف و برنامه های سازمان و جلب همکاری مردم از طریق شناساندن اهداف و معرفی فعالیت های هلال احمر است. 

جعفری از برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه به مراتب در هر ترم تا دوره پیش بیمارستانی و برگزاری همایش ها و سمینارهایی همچون همایش ایدز , مبارزه با مواد مخدر در روز جهانی صلیب سرخ در سال های اخیر خبر داد و اضافه کرد: برگزاری ایستگاه اهدای خون در دانشگاه ها، استقبال از دانشجویان جدید الورود و برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مانورهای امدادی (صعود و فرود راپل) به مناسبت های مختلف از اقدامات مهم کانون به شمار می روند. 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و فوریت های پزشکی ، برگزاری کارگاه های آموزشی روش تحقیق، بازدید از  مراکز و موسساتی مثل موسسه محک , شیرخوارگاه آمنه و بیمارستان هایی مثل بقیه الله،افزود: برگزاری مسابقات کتبی پرسش و پاسخ در دانشگاه و عملی امداد و کمک های اولیه شامل چادر زنی , حمل مصدوم , بانداژ،CRP در دانشگاه و برپایی اردوی بازآموزی و آموزشی دوره های هلال احمر از دیگر اقدامات این کانون به حساب می آید.
 
جعفری به برگزاری نمایشگاه در زمینه های مختلف مثل بیماری ها و پیشگیری و درمان و نیز برگزاری اردوی آموزشی دوره راپل و دوره آتش نشانی برای اولین بار در سال تحصیلی92-93اشاره کرد و افزود: امدادگران کانون هلال احمر این واحد دانشگاهی تاکنون در راهپیمایی هایی چون روز 22 بهمن، پست های نوروزی،اردوهای  تام المنفعه همچون پاکسازی محیط زیست و اردوهای سیاحتی و تفریحی نظیر اردوهای کشوری کانون ها در بندرانزلی حضور داشتند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.