سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حضور مسکو و دمشق در یک صف‌بندی/ سلاح‌های مورد نیاز سوریه از سوی روس‌ها تامین می‌شود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه دمشق باید در صف بندی جهان در کنار مسکو قرار گیرد، گفت: روس‌ها تولید کننده سلاح‌های مورد نیاز جنگ‌های کنونی هستند، که در تامین سلاح‌های مورد نیاز سوریه نقش موثری خواهد داشت.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش موثر روسیه در سوریه اظهار داشت: روسیه از سه سال و نیم گذشته نقش مثبت و مؤثری را نسبت به سوریه ایفا کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه عمده تسلیحات کشور سوریه در عرصه نظامی از ابتدا روسی بوده است، افزود: روسیه نقش مناسب‌تری نسبت به سوریه در راستای تکمیل تسلیحات، قطعات و خدمات مورد نیاز ایفا خواهد کرد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه روسیه سلاح‌هایی را در اختیار دارد که مورد نیاز جنگ‌های کنونی و نسبت به غربی‌ها مؤثرتر است، گفت: روسیه می‌تواند این تسلیحات جدید را در اختیار سوریه قرار دهند چرا که روس‌ها تولید کننده این سلاح‌ها هستند و سوری‌ها نمی‌توانند این سلاح‌ها را در بازارهای آزاد فراهم کنند.
 
قنادباشی اظهار داشت: در صف‌بندی جهان، سوریه در صف کشورهای غیردموکراتیک که کشورهای غربی حامی آن‌ها هستند، قرار نمی‌گیرد و احتیاج است در داخل صفی که روسیه در آن قرار دارد، حضور به عمل آورد و با توجه به این که روسیه با دنیای غرب وارد تضاد جدی شده و امنیت در جهان به صورت دسته‌جمعی تأمین می‌شود و هیچ کشوری به صورت انفرادی نمی‌تواند امنیتش را تأمین کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که دمشق و مسکو تحریم‌های غرب را تحمل و به یکدیگر در عرصه‌های اقتصادی کمک می‌کنند، گفت: روسیه در رصد کردن برخی از تحریکات دشمن، قابلیت‌های زیادی دارد، همچنین با داشتن ماهواره‌های فضایی و سیستم اطلاعاتی بسیار قوی در زمینه‌های نظامی و اقدامات ایضایی و خرابکارانه اطلاعات دقیقی به دست می‌آورد.
 
قنادباشی در پایان تصریح کرد: سال گذشته افترایی مبنی بر استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی در درگیری با تروریست‌ها مطرح شد که با تصاویر تهیه شده از طرف مسکو و در اختیار قرار دادن آن تصاویر به سازمان ملل متحد، از سوریه رفع اتهام و عربستان متهم شد. از این رو، روسیه کمک خوبی برای سوریه از نظر اطلاع‌رسانی، طرح مسائل نظامی و جلوگیری از اقدامات خرابکارانه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.